a room with a view - Reisverslag uit Clervaux, Luxemburg van Anja Dijken - WaarBenJij.nu a room with a view - Reisverslag uit Clervaux, Luxemburg van Anja Dijken - WaarBenJij.nu

a room with a view

Blijf op de hoogte en volg Anja

18 April 2015 | Luxemburg, Clervaux

Gisteren geen wifi daarom vandaag een dubbelverslag.
Gisteren vanuit Aken goed navigerend naar de Vennbahn gefietst. niet terug naar Bahnhof Auke, dat was mij te ver om.
Wind in de rug, vals plat en ging fantastisch....tot ik ontdekte dat ik Monschau al voorbij was. Dus 7 km terug, wind tegen en die laatste 5 was ik net lekker naar beneden gesuisd, dus ook weer 100 m omhoog.
de afslag monschau was voor mij lastig te vinden een mw stuurde me letterlijk en figuurlijk het bos in. Ook weer terug geklauterd.
volgende afslag eindelijk de goede.....maar waar was de jeugdherberg? Die bleek boven te zijn en ik stond beneden.
over kinderkopjes en 12 % stijging de fiets naar boven geduwd. op een prachtige locatie, in een oud slot, zit de herberg.
Ik mocht op de zolderkamer genaamd slotgeest, met een prachtig uitzicht. Zie foto's. Die kleine witte raampjes waren van mij. moest er wel diverse trappen voor om hoog met al die tassen.
De avond maaltijd heb ik helemaal op gegeten. wat past er toch een hoop in je als je fietst. of ik geen bodem heb.
Vanmorgen nog even met een man gesproken die te voet naar Rome gaat. Ook een mooie tocht.
Rond 9 uur op de fiets. kinderkopjes af en volgende helling op om de Vennbahn weer te vinden.
Het plan was om de 75 km naar Troisvierges in 1x te doen. Ging als een speer. De wind was koud maar wel weer Oost of Noord Oost. Kon ik niet goed voelen. De weg blijft een beetje op 500 hoogte meters.
en ineens was ik in Malmedy.......Geen idee waar het mis ging. terwijl Tjipke mij nog gewaarschuwd had.
Alice: hou in Waimes bij de picknick bank links aan anders kom je ook in malmedy. Nu moest ik 15 km en 150 hoogtemeters extra maken om de route weer op te pakken. Omdat ik 15 uur nog wat vroeg vond en de jeugdherberg pas om 17 uur open ging besloot ik naar de volgende plaats te fietsen Burg Reuland. Helaas was hier geen kamer in een hotel vrij. Het was inmiddels 17 uur en wat nu? Het weer was goed dus toch maar verder naar Troisvierges.
op zoek naar een overnachting kwam ik 2 Duitse mannen tegen die uit een hotel kwamen, vol.......
Toen zonk mij de moed in de schoenen. met 92 km op de teller was ik er wel klaar mee. Zij hadden van de hotel eigenaar een ander adres gekregen 5 km verder op. " volg je ons" vroegen ze en ze wachten keurig want er kwam nog een leuk heuveltje tussendoor met een eindeloze afdaling van 10 pr die we morgen ook weer terug moeten fietsen (zucht).
En nu zit ik ergens in.....naam al weer vergeten,staat hieronder.
mijn noodgeld maar aangesproken lieve zussen en broers. Had geen puf meer. wel een prachtig plekje in een oude molen. zal morgen foto's maken.
De foto's die ik straks erbij zet zijn van gisteren en die van het land schap is van vanmorgen, het zijn de hoge venen waar de rur ontspringt ik weet niet of dat de zelfde rur is als die van Roermond.
je mag de Hoge Venen trouwens niet in vanwege droogte oostewind en dus Brand gevaar.
vanavond nog met Stefan en Dirk, de 2 Duitse vrienden gegeten. Het kost veel moeite om in het Duits te converseren, maar ik heb me gered.
Nu eerst slapen en morgen echt naar Bastogne, alleen eerste hobbels nog even nemen.
Slaap lekker, Anja
Nb ik heb ook Door Hoe ik de km teller op 0 zet en zowaar ook ik heb 2 cijfers achter de komma.
ik navigeren niet op Google maps maar met kaarten in Oruxmaps. Heeft Robert Hekman voor me gedaan. ben er al heel handig in. Alleen dat op de kop lezen......en uit zetten als je denkt dat de route een eitje is, dan beland je dus in Malmedy.
Wijnand lekker fietsen we hebben de wind mee.
Giny: ik heb een metalen bidon als kruik maar zelfs dat hielp niet. De kou kwam van de grond Door mijn matje heen.

  • 18 April 2015 - 22:31

    Margo Jonker:

    Wat een heuvels te verstouwen, Anja. Hopelijk een goede nacht, om morgen weer verder te kunnen. Hartelijke groeten, Margo

  • 18 April 2015 - 22:59

    Josine :

    Ik vind je doorzettingsvermogen bewonderingswaardig!
    Ik voel mijn benen al bij het lezen van alle heuveltjes/hellingen..
    You can do iT!

    Groeten

  • 18 April 2015 - 23:05

    Carlijn:

    Zo zeg, wat een kilometers heb je gemaakt!
    Erg leuk om te lezen, reizen we toch een beetje mee...

    Groetjes, de Vieltjes.

  • 18 April 2015 - 23:14

    Aukje:

    Super gedaan hoor en balen van extra kilometers en beklimmingen, maar het is achteraf toch maar weer een avontuurtje! Ik geniet van je verhalen en foto's!

  • 19 April 2015 - 06:52

    Geertje:

    Anja, voor en tegenwind, voor en tegenslag, in dit verslag van de dag, dat ik lees met een lach, met respect voor hoe je komt op de plek war je heen wilt! een goede dag vandaag gewenst, hoop dat je er weer tegenaan kunt. groet

  • 19 April 2015 - 08:57

    Kitty:

    Anja, ik neem mijn petje voor je af. Zoveel kilometers en dan zoeken naar een plekje. Ik hoop dat je vandaag de 'wind' in je rug hebt. Groet vanuit Zwolle

  • 19 April 2015 - 09:39

    Giny:

    A room with a view eindigde in Florence. Daar zul je ondanks de verkeerde afslagen niet terecht komen. Misschien leuk voor een volgende keer. Eerst deze heuvels bedwingen, knap hoor. Ik neem ze liever wandelend. Malmedy, daar hebben we in 2001 huizen gekeken. Het is toen Emmen geworden. Een verschil hè.
    Jouw duits zal best meevallen. Het gaat erom dat je elkaar begrijpt. Leuk die contacten onderweg.
    Wat betreft de route: kompas op het zuiden en de oceaan rechts houden. Dan komt het helemaal goed of moet je op bepaalde plaatsen stempels halen?
    Wil je in Bastogne kijken of ze daar de befaamde koeken hebben? Ik vind ze trouwens niet zo lekker. Lijkt me wel mooi dat je veel kunt eten zonder aan te komen. Ik heb me voorgenomen dinsdag op de fiets naar de kapper te gaan (7 km), peuleschilletje.
    Veel succes!

  • 19 April 2015 - 10:41

    Adi:

    Anja,

    Elke dag geniet ik van je verslag en denk: wat een moed en kracht.
    Bij plaatsen die je noemt en waar wij zijn geweest komen de mooie beelden weer voor mijn ogen.
    Zeker Monschau, wij zijn (met hond) in de trein naar het kasteel geweest. Lopend kwam ik al niet boven.
    Ik wens je toe dat je veel genieten kunt van het moois dat je ziet en van de mensen die je tegen komt op je (fiets)pad!

    Hartelijke groet, ook van Ron


  • 19 April 2015 - 11:43

    Gea:

    Lieve zus,

    We bewonderen je doorzettingsvermogen en hadden je graag wat meer richtingsgevoel gegund!
    Al die kilometers en dan weer terug, moet er niet aan denken. Maar gelukkig kom je steeds weer op het juiste pad.En je wordt dus steeds handiger in gebruik van je spullen.
    Veel plezier verder en hopelijk heb je nu wel lekker geslapen.

    liefs Gé en Gea

  • 19 April 2015 - 12:00

    Leontine:

    Goed bezig Anja! Heel leuk om te lezen. liefs
    Leontine

  • 19 April 2015 - 12:47

    Jasmon:

    Anja,

    wat voor matje heb je dat je het toch koud krijgt?


  • 19 April 2015 - 13:02

    Carla T:

    Je bent op weg Anja...leuk dat je ons mee laat lezen. Tip:praat Engels met Duitsers dan praat je allebei een andere taal,minder vermoeiend.
    Veel reisplezier...

  • 19 April 2015 - 17:15

    Anja Van Dijken:

    Voor Jan alias Jasmon:Zo'n gele exped Sul 7. mat. en een Cumulus slaapzak lite line 400. zou moeten kunnen. Maar ik ben een kou kleum. Misschien toch beter die nog duurdere mat kunnen kopen. De kou komt echt van onderen.

  • 19 April 2015 - 17:17

    Mieke:

    Hoi zusje, ik volg je wel en wee,fijn dat het zo goed gaat. Wij zijn niet naar Boedapest. Heb kaakontsteking, koorts, spugen enz. Aan de tramadol na 2 tandarts bezoeken. Nu veel beter . Wens jou nog veel fietsplezier. Knuf van Folke en Mieke

  • 19 April 2015 - 18:29

    Jan Doornbos:

    Ik wist wel dat je een doorzetter bent. Had ik je nu ook maar mijn "kruikje" meegegeven ! Was in Frankrijk ook lekker warm. Veel succes verder met je fietstocht.

  • 19 April 2015 - 19:53

    Annemarie:

    Lieve Anja, Heerlijk om je zo te kunnen volgen. Vol bewondering lezen we je verhalen
    van kou en de extra kilometers. Je bent een echte topper!!!
    Geniet van deze bijzondere reis. Ook nog bedankt voor je felicitaties.
    Liefs uit Kampen.

  • 19 April 2015 - 19:55

    Bertha:

    Lieve Zus,

    Wat weer fijn om je verslag te lezen en wat prachtige foto's.
    Je ziet er stralend uit en je zou niet zeggen dat je moe bent.
    Maar aan het eind van de middag, heb je het wel gehad neem ik aan.
    Ik bewonder je echt hoor?

    Liefs, Bertha

  • 19 April 2015 - 20:23

    Tineke:

    Hoi zus

    Wat een reis, heen en dan weer terug waar je wezen moet. En dan de locatie dat maakt het wel weer goed denk ik. En dan vandaag zoveel kilometers, dan mag je wel, je zelf verwennen in een oude molen.
    Kamperen komt nog wel. Slaap lekker. Groetjes Albert en Tineke

  • 19 April 2015 - 21:10

    Nicoline:

    Ik krijg de indruk dat heel veel zussen met je meereizen. Veel plezier meid!

  • 19 April 2015 - 21:10

    Gerdi:

    Ha zus,wat ben je een doorzetter en dan al die heuvels op en af,en dan nog op kinderkopjes.
    Naar beneden vind ik haast nog enger,omhoog kun je nog lopen!
    Laurens heeft de Amstel Gold gefietst en twee nachten gekampeerd,vreselijk koud gehad met nachtvorst en s,Morgens om acht uur al op de fiets in te weinig warme kleding en fietshandschoentjes.
    Vingers waren er bijna afgevroren vertelde hij vanmiddag maar wel een geweldige ervaring die 150 km.
    Wij hebben de fietsen uit het stof gehaald en 27.5 km gefietst in een heerlijk zonnetje als oefening voor de Emsradweg in mei!
    Geniet morgen weer van je verdere tocht naar Bastogne of blijf je nog een nachtje van het noodfonds in de molen?
    Je hebt wel prachtige locaties en dat is al bijzonder op je reis,wie komt daar nu allemaal!
    Hopelijk wordt het gauw wat warmer en kun je ook lekker van je tentje genieten,deze week zijn de berichten goed,hier tenminste.
    Dikke knuffel van ons,P en G

  • 19 April 2015 - 21:36

    Iepy Vriendin Van Gerdi:

    Hallo Anja,
    Ik leef met je mee, en vind het heel knap van je dat je alleen de uitdaging aangaat.
    Ik blijf jouw verhalen volgen en geniet ervan. Jij komt er wel. Hans Reitsma schreef in een fietsgids ' Het gaat om de beleving en niet om de prestatie' en zo is het!
    Hartelijke groeten Iepy, ook van Piet

  • 19 April 2015 - 23:27

    Cathy:

    Anja, respect en stoer wat je aan t doen bent. Kan je onderweg nog n Tom tom aanschaffen met een fietsroute. Misschien de moeite waard met al dat om fietsen

  • 20 April 2015 - 23:33

    Alice:

    Whow Anja, je hebt het zwaar gehad zeg.
    Wat ben je dan blij met een slaapplaats en lekker eten hè!

    Ik krijg nu ook wel een beetje de zenuwen....ik weet zeker dat ik ook zo zal gaan hannesen met de route.
    Ik ben altijd de weg kwijt, dat wordt nog wat....:)
    Dank je wel voor de tip over Waimes.
    Super hoor, dat jij voor me uit fietst.
    Wat mooi dat er de mogelijkheid is van de Vennbahn.
    Fijne dag weer morgen!

  • 21 April 2015 - 15:12

    Jasmon:

    Anja,

    kijk of je in een volgende stad ergens iets van een reddingsdekentje kan kopen zo'n aluminium achtige heel dun dekentje. weegt niks gebruik die voor onder je matje. (sauvetage couverture)

Tags: Vennbahn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

In 2015 'langs oude wegen' naar Santiago de Compostella gefietst, nu opnieuw richting Santiago, maar via de Jacobsweg.

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 718
Totaal aantal bezoekers 43833

Voorgaande reizen:

06 September 2017 - 21 Oktober 2017

De Jacobsroute naar Santiago

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: