Troyes - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu Troyes - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu

Troyes

Blijf op de hoogte en volg Anja

24 April 2015 | Frankrijk, Troyes

Een dag rust. goed voor de zere randjes.
Gisteren 95 km door koolzaad velden en aardappelpoters gefietst. Na een laatste helling kijk je dan ineens uit over Troyes.
om bij de camping te komen moet je als fietser gewoon over een soort snelweg met rotondes. Net als in Barcelona....even slikken en maar vertrouwen hebben dat ze me voorrang geven.
De camping ligt mooi aan de rand van de stad 20 minuten lopen.
Vandaag de stad bewonderd. was natuurlijk weer vergeten dat in Frankrijk tussen 12 en 14 uur alles dicht is, ook de 9 kerken. Dus eerst maar rondgekeken. het is een klein stadjes wat alles heeft , universiteit, conservatorium, musea, theaters, veel vakwerkhuizen, en dus 9 kerken. mooie historie. prachtige kerken maar toch veel achterstallig onderhoud. De vakwerk huizen hangen scheef en naar achteren dit was van oorsprong natte grond.
ik heb geprobeerd dat op een foto te zetten geen idee of het gelukt is..
Morgen verder. Via Auxerre naar Vezelay. dat is 140km. het weer wordt slechter dus ik weet niet of ik dat in 2 dagen doe wat op zich goed te doen is.
eerst nog maar een nacht in een koude tent. En hopen dat jij morgen droog is.

zowaar de foto's van eergisteren staan erop.
De 2 kerken staan in 2 dorpen naast elkaar. De eenvoudige in st Memmie de uitbundige in l'Epine.

  • 24 April 2015 - 17:51

    Alice:

    Hey kanjer!!!
    Jij hebt weer aardig wat kilometers gemaakt zeg! En verbrand....ai....da's wat minder....:(

    Goed dat je een dag rust neemt en geniet van de mooie stad Troyes.
    Mooie foto's!!!
    Jammer van de kou....:(
    Veel plezier verder en leuke ontmoetingen gewenst!
    Liefs en joepie......morgen vertrek ik!!!!
    Alice.

  • 24 April 2015 - 19:10

    Giny:

    Hoi Anja,
    Troyes ken ik alleen in plensbuien. Jij hebt gelukkig beter weer. Zo'n dagje rust mag wel tussendoor lijkt me. Dan dus richting Vezelay, mooie omgeving. Wel heuvelop om in het stadje te komen. Ik vond de kerk daar schitterend. Jammer dat het verder zo toeristisch is.
    Goed weer gewenst!
    Groetjes Giny.

  • 24 April 2015 - 21:01

    Aukje:

    Op de kaart ga je met grote sprongen vooruit! Hopelijk valt het mee met de kou en het slechtere weer. Gauw richting zuiden fietsen waar warmer is! ;)

  • 24 April 2015 - 21:32

    Carlijn:

    Zo zeg, zit je al in Frankrijk! Fijn hoor even een dagje rust...
    Succes met de volgende route...

    Groetjes, de Vieltjes...

  • 24 April 2015 - 21:35

    Jan Willem Tol:

    Bingo spelen in Troyes tijdens een rustdag. Digitaal dan. Er ligt nog een geweldige reis voor je en nu is het af en toe al wauw. Hoe klinkt dat anders in het Frans, of hoe beleef je het anders. Machtig Anja!

  • 24 April 2015 - 21:53

    Adi:

    Hoi Anja,

    Elke dag kijk ik er weer naar uit je verslag te lezen. Ik geniet ervan en gelukkig geniet jij ook van al het moois dat je ziet. Sterkte met de kou en de bulten in de wegen. Ontzag!

    Lieve groet,

    Adi

  • 24 April 2015 - 22:17

    Margo Jonker:

    Wat ben je al ver. Hopelijk houd je goede moed. Sterkte met de kou. Dat er warme gedachten voor je zijn.
    Goede nacht en een voor morgen een goede tocht.
    Groeten, Margo

  • 25 April 2015 - 08:17

    Jan Hollegien:

    Hoi Anja,
    Als ik je verhalen lees, zit ik -bij wijze van- zo naast je mee te peddelen (het kriebelt weer). Al lezend zie ik alles zo weer voor me. In de kerk in L'Epine b.v. hebben we een stempel gehaald. Hoe is het met jouw pelgrimspas, al veel gestempeld? Op maar naar Vezelay, bewaar wel wat energie voor het laatste stukkie in het stadje naar de kerk toe (gewoon doorstampen in het kleinste verzet, nu je bent ingefietst en de spieren op sterkte hebt moet dat gewoon kunnen ;-). Bovenaan naast de kerk kun je bij de franciscaanse nonnenorde een rustplekkie vinden.
    Anja, blijven genieten en 'bon courage',
    Jan Hollegien

  • 25 April 2015 - 17:58

    Mieke:

    Reisgedicht.
    Zomaar fietsen,wind kom waaien,zon en hemel,draag je mij?
    Zomaar licht en stil van binnen,even elk lawaai voorbij.
    Zomaar lopen, kleine stukjes,
    zo ontvouwt zich hier mijn weg en verwonderd ga ik verder,
    leef ik wat de weg mij zegt.
    Zomaar verder, wind, blijf waaien,
    draag mij, hemel,aarde ,licht-
    zomaar licht en sterk van binnen
    zo klinkt zacht mijn reisgedicht.

    Ingekort reisgedicht van Karen Hagg.
    Het ga je goed lief zusje.
    Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

In 2015 'langs oude wegen' naar Santiago de Compostella gefietst, nu opnieuw richting Santiago, maar via de Jacobsweg.

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 43825

Voorgaande reizen:

06 September 2017 - 21 Oktober 2017

De Jacobsroute naar Santiago

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: