Een paradijs - Reisverslag uit Anthien, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu Een paradijs - Reisverslag uit Anthien, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu

Een paradijs

Blijf op de hoogte en volg Anja

28 April 2015 | Frankrijk, Anthien

Na gisteren uren wachten of de regen minder zou worden, toch maar de 25 km fietsen naar Le Chemin, waar een pelgrimsherberg voor en door pelgrims gerund wordt. Als een verzopen kat aangekomen, helaas mijn dure regenjas is toch niet waterdicht. Dan valt zo'n Camino nog niet mee en kan ik ook niet genieten van de omgeving. Maar wat een ontvangst door de vrijwilligers Greet en alle anderen. Hete soep een warme douche en droge kleren doen wonderen.
Een prachtige oude hoeve die helemaal opgeknapt en verbouwd wordt. Een klein paradijsje, een pareltje tijdens mijn tocht.
Blijf hier nog een nacht de tent droogt aan de waslijn en ik geniet van een bed met een elektrische deken, echt waar.
Morgen richting Nevers. Dan is het eerste deel van de tocht klaar en heb ik er ongeveer 900 km op zitten.
Heb al 2 dagen met de 2 Franse meisjes Aude en Emilie een kamer gedeeld, benieuwd of ik ze onderweg weer tegen kom.
Gerdi ik heb de foto's gezien. ook hier zijn zwaluwen en allerlei andere vogels die hun nest in en rond het huis bouwen.
Geen idee of je me kan volgen thuis met een route. Misschien als je Googled op Oude wegen??

• 28 April 2015 - 13:51

Giny:

Na bijna 900 km kun je zo'n heerlijk onderkomen wel even gebruiken lijkt me. Lekker verwend worden en warm en droog. Je hebt het verdiend.
    Nevers is in mijn herinnering ook een mooie stad, alleen het toilet op de gemeentecamping was erg vies. De camping lag wel aan het centrum, dat maakte veel goed. Ga je daar je droge tent weer in?
    Vroeger hadden we een regenpak, 100% waterdicht, loodzwaar en je werd alsnog nat van je eigen zweet. Dan liever van buiten nat.
    Doet je camera het alweer?
    Geniet! Hier is het trouwens koud en nat. Vannacht heeft het flink gevroren.

• 28 April 2015 - 17:30

Colette:

Wat een mooie foto's van een idyllisch plekje.
    En een echt bed, verwarmd nog wel. Heerlijk.
    Rust lekker uit en morgen met frisse moed weer op de fiets.

Dikke kus Colette

• 28 April 2015 - 19:15

Auke:

Dat gaat vlot. In ruim 2 weken al diep in Frankrijk. Je merkt zeker al dat de omgeving wat zuiderse trekjes gaat krijgen. Lopen die Franse meisjes naar Santiago?
    Tip: inspecteer je fiets nu je een rustdag hebt. O.a. remblokken kunnen flink slijten als je in de regen fietst. Velgen even schoonmaken helpt.
    Keep the spirit! Zo te lezen zit je al aardig in het ritme. Op naar de Dordogne (en verder).

• 28 April 2015 - 21:37

Albert:

De foto's zien er echt Frans uit. Ik las van Franse meisjes, maar zijn er ook Franse mannen op bedevaart?
    Ook van mij een tip. Kijk ook eens naar het loopvlak van de banden. Daar willen wel eens scherpe steentjes of stukjes schelp in het rubber zitten. Op de duur kan dat een lekke band geven.
    Gewoon met een scherpvoorwerp de ongerechtigheden eruit peuteren.
    Voor het vervolg van de reis wensen we je mooi weer en een behouden vaart toe.
    Gr Albert en Tineke

• 28 April 2015 - 22:40

Bertha :

Wat fijn dat je zo hartelijk ontvangen werd en nog wel met een verwarmd bed.
    Vervelend dat je zo nat bent geworden en ik hoop voor je dat het morgen droog blijft.
    Ook wel goed dat je een dagje rust neemt, kun je van de omgeving alles rustig bekijken.

Groetjes, Wim en Bertha

• 29 April 2015 - 08:22

Inge:

Dat gaat lekker snel zo - alweer 900 km er opzitten. Hoop dat je het nu wat droger en warmer gaat krijgen. Wel erg fijn zo'n warm onthaal in de pelgrimsherberg. Hoop dat je lekker geniet van je dagje rust, warmte en bed.

Groetjes Inge

• 29 April 2015 - 09:39

Ittie:

Wat ben je al ver Anja, super!
    Geniet maar volop van de weldaden en dan vol goeie moed en met nieuwe energie weer verder.

Lieve groet,
    Ittie

• 29 April 2015 - 19:39

Woudy:

Heerlijk Anja weer eens een lekker bed en mensen die voor je zorgen. Geniet ervan! Je heb al een heel eind gefietst knap hoor. Ook hier is het weer niet zo mooi jij zakt verder naar het zuiden en naar de zon. Lieve groet Woudy