Deel 1 is afgesloten - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu Deel 1 is afgesloten - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu

Deel 1 is afgesloten

Blijf op de hoogte en volg Anja

29 April 2015 | Frankrijk, Nevers

Allereerst bedankt voor alle reacties en Albert en Auke voor de tips. Daar heb ik wat aan.
Laat ik 1 misverstand uit de weg ruimen. Het bed was heerlijk warm in le Chemin, de hoeve zelf nog fris. De warmte moet er nog inkomen. Er wordt volop geklust door vrijwilligers. Jan Bouma en Gerdi kunnen zich daar helemaal uitleven. en Albert ook wel. Een enorme hoeveelheid snoeren, draden en groepen die er aangelegd moeten worden.
ik heb gisteren een stukje onkruid gewied maar op die enorme lap valt het amper op. Gerdi een tuin om van te smullen voor jou.
Vanmorgen afscheid genomen en dat viel best zwaar. Het lijkt of je in korte tijd familie wordt.
Albert er lopen ook Franse mannen de camino ( zo wordt de tocht genoemd) maar ik ben alleen Joel nog maar tegen gekomen. Eerst in Vezelay en gisteren verscheen hij ook in Le Chemin.
Vanmorgen weer fietsen dus. Heuvel op en af en op en........ er is niets vlak in dit land. De omgeving verandert. Geen enorme lappendekens met graan en koolzaad maar weilanden bossages en stroompjes. veel koeien.
Na 40 km fietsen kom ik weer mijn Franse vriendinnen achterop gefietst. Zij waren gisteren al vertrokken maar moesten 31 km lopen omdat er geen plek was. Ook het leuke jonge Nederlands stel liep weer op mijn pad. Toch bijzonder dat je zo blij kan worden dat je elkaar weer ziet.
ik ben nu in Nevers. zit in een onderkomen bij een soort klooster het Espace Bernadette. Zie foto.
Durfde nog niet te kamperen vannacht weer rond het vriespunt en wrs morgen regen. En mijn onderkomen kost maar 13 euto omdat ik pelgrim ben. Normaal rond de 30 euro. Ben helemaal alleen in de gite en heb zelfs een kamer voor me alleen.
ik vlieg de volgende keer Claudia in voor foto's, de kathedraal heeft prachtige gebrandschilderde ramen. modern. dat krijg ik niet zo mooi op de foto.
Ook is heel goed de overgang tussen het Romaanse en gotische stuk te zien.
Ik wacht even af wat het weer doet of ik verder fiets richting een volgende Nederlandse herberg.
Dacht dat ik al heel ver was maar zie op het kaartje dat ik nog maar midden in Frankrijk ben. Maar boekje 1 is uit. En daar ben ik best trots op.

  • 29 April 2015 - 21:42

    JW:

    Top!

  • 29 April 2015 - 21:48

    Jan En Janny:

    En wij hier maar zeggen dat je AL midden in Frankrijk zit en voor ons gevoel al ontzettend ver bent.
    Je hebt nog alle tijd dus geniet van alles om je heen.
    Goede reis verder en tot apps maar weer.
    Groetje J en J

  • 29 April 2015 - 21:57

    Giny:

    Boek 1 uit. Hoeveel boekjes heb je te gaan?
    Ik had niet gedacht dat je op zo'n fietstocht onkruid staat te wieden. Wel mooi als dank voor het onderkomen. Leuk dat je steeds dezelfde mensen ziet. Toch even bekenden om bij te kletsen.
    Ik geniet van je verhaaltjes. Dank daarvoor!

  • 29 April 2015 - 23:36

    Carlijn:

    Wij vinden ook dat je AL midden in Frankrijk bent hoor, we doen het je niet na...
    Fijn dat je bekenden (die je onderweg hebt ontmoet) nog weer tegen komt op je route.

    Groetjes van de Vieltjes...

  • 30 April 2015 - 09:44

    Karen:

    Anja, je mag trots op jezelf zijn! Ik vind het een hele prestatie, al zoveel kilometers gefietst. Erg leuk om je belevenissen te lezen. Vertel mijn moeder maar niet teveel verhalen over grote tuinen en onkruid wieden.... groetjes!

  • 30 April 2015 - 10:06

    Jojanneke:

    He Anja! Ik heb even een weekje ingehaald. Erg leuk om te lezen allemaal! Je schrijft het ook erg leuk. De foto's bekijken wil op mn telefoon niet echt, dus die bekijk ik op de laptop nog wel. Heel veel succes verder!

  • 30 April 2015 - 10:11

    Claudia:

    Hoi Anja! Ik sluit me aan bij de anderen, je bent AL halverwege Frankrijk, supergoed! En dat na 2,5 week fietsen, petje af hoor. En inderdaad open ik altijd gelijk je foto's en daar is niets mis mee hoor, erg leuk om te zien als aanvulling op je verhaal! Glas in loodramen zijn nu eenmaal lastig te fotograferen. (maar je mag me natuurlijk altijd invliegen ;-)) Heel veel plezier en succes met het Franse landschap! Groetjes!

  • 30 April 2015 - 13:56

    Roelien :

    Wat mooi om jouw bijzondere verhalen te lezen! Heel veel plezier nog!

  • 30 April 2015 - 17:59

    Alice:

    Nou Anja, terecht dat je trots bent zeg!!!
    Helemaal met dit weer. Ik vind je een kanjer.

    Ik zit in Monschau en het regent de hele dag. Morgen ga ik weer verder en zie er best tegeop, om in de regen verder te gaan.
    Ook omdat de vooruitzichten niet best zijn.....:(

    Ik hoop dat je mijn tip nog hebt ontvangen over het onderkomen in Cahors, bij jacky. Schijnt er leuk en goed te zijn en in een 12e eeuws huis. Gaaf toch!!!!

    Intussen is het mij eindelijk gelukt om in mijn blog te schrijven......:)
    Veel suk6 en plezier weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

In 2015 'langs oude wegen' naar Santiago de Compostella gefietst, nu opnieuw richting Santiago, maar via de Jacobsweg.

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 43920

Voorgaande reizen:

06 September 2017 - 21 Oktober 2017

De Jacobsroute naar Santiago

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: