humeur. - Reisverslag uit Châteaumeillant, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu humeur. - Reisverslag uit Châteaumeillant, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu

humeur.

Blijf op de hoogte en volg Anja

03 Mei 2015 | Frankrijk, Châteaumeillant

Inmiddels 3 mei. En ik blijf in de slow stand.
1 mei de hele dag regen en ik ben een dag extra in Nos Repos gebleven met liefdevolle verzorging van Simone en Aike. Misschien schrijf ik de laatste naam niet goed.
Een boek gelezen en wat gemijmerd over allerlei dingen.
25 jaar geleden op 1 mei getrouwd......deed even zeer. En het steeds weer afscheid moeten nemen, ook tijdens deze tocht. korte ontmoeting maar toch waardevol.
Ook achterlaten en loslaten.... Ja ik heb wat kunnen denken op zo'n dag.
Gisteren weer de tocht vervolgd. De voorspellingen waren dat het in de middag zou gaan regenen. Dan durf en kan ik onderweg toch niet zo de rust te nemen om dingen te bekijken. Jammer .onderweg steeds meer wandelende pelgrims. ook soms mensen die ik eerder ben tegen gekomen. Dat is ook niet zo gek ik fiets in een wandel tempo.
De weg ging weer langs beken en kanalen. wat is hier een water gevallen zeg! De kanalen oa canal du Berry is ooit aangelegd om de handel in deze streek wat op gang te helpen. hele smalle kanalen waar een boot amper 2 m breed kan zijn. ik heb nog een leuke foto van een sluis van een paar dagen geleden. Deze draait rond zodat de schepen van de rivier naar het kanaal konden. Had de indruk dat ze aan het restaureren waren.
Verder veel wasplaatsen. in het route boekje staan ze ook maar nu spot ik ze zelf ook. hoop dat het lukt met de foto.
Gisteren tot aan Chateaumeillant gekomen. op een troosteloze plek aan een meer bij een camping in een soort jeugd vakantie verblijf. ik was de enige. Het bleef vanaf half 3 regenen dus even het stadje in was geen optie.
Boodschap doen dan maar.....Waarom liggen die winkels altijd ver buiten het dorp? en dan meestal ook aan de kant waar ik niet zit.
van ellende een hele reep chocola op gegeten. gelukkig kan ik het nu hebben :-)
Vandaag toch maar verder maar ik wacht tot de ergste regen voorbij is. Ga weer niet ver komen. Ik weiger nl om in de stromende regen te fietsen. en gelukkig hoeft dat ook niet.
Wil vandaag langs la Chatre richting Crozant. denk een km of 40 50 te fietsen en hoop onderweg een aantal mooie dingen te kunnen bekijken.
Met Tinka had ik het op dag 1 er over wat erger is. Fietsen in regen of met tegen wind. Ik ga voor wind want mijn humeur daalt enorm met dit weer.
geen idee waar ik vannacht verblijf dat is ook altijd spannend. er komt vast een dag dat ik de tent weer op ga zetten.
Iedereen een fijne zondag en ik ga er maar van uit de Pec wint....
Jan H nog gefeliciteerd hè.vorig jaar om deze tijd hebben we mijn fiets gekocht.
lieve groeten uit een nat Frankrijk.
Anja

  • 03 Mei 2015 - 11:28

    Woudy:

    Hoi Anja ben net terug uit de kerk onderweg kwam ik veel Pec supporters tegen. Hopelijk gaat het lukken vanavond de jongens gaan ook naar Rotterdam. Balen zeg die wind en regen hopelijk wordt het binnenkort beter. Ik heb veel bewondering voor de doorzettingsvermogen:) fijn dat je ons zo goed op de hoogte houdt van je belevenissen. Liefs Woudy

  • 03 Mei 2015 - 12:02

    Giny Kooi:

    Mijmeren en denken is soms wel goed, ook al is het niet altijd leuk. Zo'n fietstocht is er natuurlijk uitermate geschikt voor en dat vieze weer helemaal. Je komt veranderd terug, een heleboel verwerkt en/of losgelaten en een heleboel nieuwe ervaringen opgeslagen.
    Lijkt me lekker een hele reep chocolade. Wij nemen elke dag 1 blokje. Toch maar meer fietsen dus, dan mogen wij ook meer.
    Wat betreft de voetbal: ik ben een Groningse en aanhanger van de FC, maar van mij mag de beste vandaag winnen. Als dat de FC niet is, blijf ik wel even uit de buurt van mijn vader.
    Wat zie je een mooie dingen onderweg. Geniet ervan ondanks het weer!

  • 03 Mei 2015 - 12:09

    Gerdi:

    Ha fietsende doorzetter,je moet maar zo denken dat als je de 50 km vandaag haalt je al over de 1000km zit en dat is heel ver weg!
    Balen van die regen want zo zie je ook niets met van die druipogen, of helpt een bril dit nog enigszins te voorkomen?
    Heb je gisteren op dat leuke fornuis gekookt,prachtig vind ik hem!
    Wat ik me afvroeg is of je nog een stoeltje hebt meegenomen,niet dat je die nu al nodig hebt gehad misschien maar er komt een moment dat je heerlijk voor je tentje kunt zitten

  • 03 Mei 2015 - 12:21

    Bertrha:

    Ik kan me indenken dat je humeur niet zo geweldig is.
    Toch maar moed houden zus en ik kan me indenken dat je nu niet in je tentje overnacht.
    Je bent vast al wel een aantal kilo's afgevallen, dus neem gerust maar wat lekkers.
    Vanmorgen zijn we naar de kerk geweest en zitten nu achter een kop koffie.
    Misschien gaan we vanmiddag nog een eind fietsen.
    Leuke foto's hoor?

    Liefs Wim en Bertha

  • 03 Mei 2015 - 12:29

    Jan En Janny:

    Lieve zus,
    Jammer dat je het zo slecht treft met het weer.
    Kan me voorstellen dat de stemming dan wat in de mineur komt.
    De eerste gedachte die ik kreeg toen ik gisteren een blik jouw app foto wierp ,was :leuk plekje aan het water. Hier was het op dat moment stralend weer en dan kijk je er heel anders tegenaan. Later realiseerde ik me dat het voor jou een trooteloze plek moet zijn geweest zo met die regen.
    En dan ook nog in je uppie in zo.n gebouw. Daar moet je wel droefgeestig van worden. Maar ik denk dat dat ook bij deze reis hoort. Voor en tegenspoed.Positieve en negatieve gevoelens. Vrolijk en verdrietig.etc
    Je doet het geweldig en dat pakt niemand je af!!!!
    Hoop echt dat het weer snel beter wordt.
    Jan staat nu in Tolbert op het viaduckt .Hoopt dat hij de bussen van FC Groningen ziet rijden.
    Groetjes Janny en ook van de op het viaduct staande Jan

  • 03 Mei 2015 - 12:32

    Janny:

    ps:Eet maar lekker veel chocolade. Is goed voor het humeur toch???

  • 03 Mei 2015 - 13:11

    Gerdi:

    Pieter is ook weer terug van het fietsen,maar 45 km en dit viel hem tegen!
    Veel wind en wat wegafzettingen bij Vledder vanwege fair.
    Zag dat er van mij maar de helft is geplaatst,ik vraag me af of jij wel alles leest,krijgt.
    Vorige keer was het ook al de helft en zie nu bij J dat het wel langer kan.
    Had nog een vraag over het stoeltje,wel of niet mee!
    Pa en ma pimpelmees voeren elkaar zo lief,ma zit te broeden maar mag even luchten.
    Ook de merel zit nu op haar eieren onder de kapschuur en de gekraagde roodstaart zit naast de voordeur in de krans!
    We sluipen dus om het huis en kijken stiekem af en toe.
    Eet jij nog maar een reepje,heerlijk en geeft tevredenheid.

  • 03 Mei 2015 - 18:28

    Marjan Splinter:

    Wij hebben vandaag ook gefietst, maar dat is niets vergeleken met jou. 35 km en op het eiland Kos waar het maar liefst 26 graden is. Dat fietst toch een stuk prettiger denk ik! Als het goed is kun jij binnenkort ook in de zon fietsen, nog even doorzetten. En anders eet je nog maar een reep extra

  • 03 Mei 2015 - 18:39

    Jacq:

    Wat is het toch bijzonder om je te volgen. de weersomstandigheden, je ontmoetingen je mijmeringen.
    Fietsen, genieten en afzien. Elke dag nieuwe emoties, overdenkingen en de spanning waar eet en slaap ik.
    Van welke kant komt de wind, hoe hard en blijft het droog of wanneer wordt het droog.
    Wij zijn net terug van vakantie Portugal. Dank zij alle techniek daar je belevenissen gevolgd.
    Veel plaatsen herkent van je eerste 800 km.
    Nu terug in Zwolle vol in de voetbal emotie...
    Maar ook druk met beide moeders we bellen wat af. Wat is het dan ingewikkeld om om afstand in Portugal dingen te horen en te laten. Loslaten is niet makkelijk.
    Jij daar op jezelf met heel veel bijzondere mensen elke dag weer. Wat kan dat veel indruk maken. Zoveel herkenning in het onderweg zijn en in de ontmoetingen wat je deelt met soortgenoten DE PELGRIM.
    Dank voor het delen, reis met je mee.
    groet Jacq

  • 03 Mei 2015 - 21:36

    Tineke:

    Ja regen is erg, als je op de fiets bent. Maar het zal heus wel beter worden. Het is zo leuk welke plaatsen jij door komt, waar ik nog nooit van gehoord heb. We gaan gewoon mee met jou op reis.
    Via de foto,s zien we ook wat van de omgeving. Ga zo door en hou de moed erin.
    Je bent al heel ver. groetjes van ons allemaal.

  • 03 Mei 2015 - 22:29

    Auke:

    Gisteren op de racefiets in Belgie in de buurt van Henri Chapelle 2 wandelende pelgrims tegengekomen (de schelp op de rugzak). Heb hun geluk gewenst en dacht gelijk aan jouw pelgrimstocht. Het weer zit je de laatste tijd flink tegen, maar dat komt wel goed. De warme lucht komt in ieder geval je kant op. Hopelijk kun je binnenkort weer eens een flinke etappe fietsen. Dat verhoogt de moraal. Geniet van de kleine dingen.

  • 03 Mei 2015 - 22:41

    Marianne:

    PEC Zwolle heeft vanavond verloren. Dat kan jou niet meer overkomen.
    Vandaag met de wandelaars van de Open Kring de lentetocht in Vilsteren gelopen. Genoten van landschappen en elkaar. Met elkaar delen we het respect over jouw moed en doorzettingsvermogen. En die overwinnen de regen ook wel Anja! Daar zijn wij van overtuigd! Heb het goed, kijk terug en vooruit en geniet zo veel als je kan van ieder moment!

  • 04 Mei 2015 - 09:12

    Geertje:

    Jij doet je tocht en ik( wij) lezen het verslag, je deelt met mij en ons hoe het met je gaat en wat je onderweg meemaakt . En hoe je je daarbij kunt voelen., Jij daar en wij hier, maar wel met elkaar in contact. Ik hoop van harte dat na regen de zonneschijn komt, en je verder fietst met moed. Hier is de meimaand prachtig met zoveel kleuren, maar ook regen................ lieve groet

  • 04 Mei 2015 - 13:42

    Claudia:

    Aahhh....sterkte met alle herinneringen en veel succes met het maken van een heleboel mooie nieuwe herinneringen! De koekoek is gearriveerd, vanmorgen hoorde ik hem ineens en moest gelijk weer aan je denken! Een mooie reis verder, lieve groet terug! Claudia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

In 2015 'langs oude wegen' naar Santiago de Compostella gefietst, nu opnieuw richting Santiago, maar via de Jacobsweg.

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 43922

Voorgaande reizen:

06 September 2017 - 21 Oktober 2017

De Jacobsroute naar Santiago

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: