zwaar - Reisverslag uit Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu zwaar - Reisverslag uit Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu

zwaar

Blijf op de hoogte en volg Anja

05 Mei 2015 | Frankrijk, Saint-Léonard-de-Noblat

Het viel niet mee vandaag. De hobbels worden echte heuvels. het waait met vlagen windkracht 4 en meestal tegen.
Berg op zit de wind wat achter de heuvel maar als ik naar beneden moet is het koud. hele dag dreigende donkere luchten met soms een drupje.
Het is te koud voor alleen een shirt maar te warm voor een jas. zeker bij inspanning. Ik raak bijna oververhit heuvel op. lastig kleden met dit weer. Was soms blij dat ik heuvel op mocht dan word ik warm. heb het liefst een lange helling van 2 of 3 km. dan heb ik ook geen last van stijgen. Ga niet hard maar 8 km per uur omhoog maar hou altijd het kleinste verzet je over op advies van Jannes. en hijg dan ook niet als een Belgisch trekpaard. het gemiddelde op een dag is historisch laag. 13.1 per uur. en dat is nog zonder rust koffie en kerk. Dan is 70 km een dagtaak zoals je kan uitrekenen.
maar ben wel heel tevreden over vandaag, zowaar in St Leonard de Noblet aangekomen. prachtige oude kerk die ik zo eens ga bekijken.
Was wel een heel mooi stuk om te fietsen. beetje Ardennen qua heuvels en bos.
Morgen in ieder geval naar Uzerche. hoop vrijdag rocamadour te halen. En misschien weer eens kamperen.....alhoewel het heel verleidelijk is zo'n pelgrimsherberg. kost net zoveel als een camping en in deze zit zelfs een wasmachine en droger. Zo spreek ik ook nog eens mensen. Vandaag 3 Fransen en 2 Vlamingen.
moet alleen voor de wifi naar de bieb maar die zit naast het hostel.
Denk aan jullie allen met alle festivals. het gaat een beetje langs mij heen.
Tot Later Anja

  • 05 Mei 2015 - 21:41

    Marianne:

    Zwaar is het zeker, zoals je het ook beschrijft. Maar je bent ongekend volhardend. Komt goed Anja! Festivals hier werden geplaagd door dikke buien met onweer en hagel. En harde windstoten. Bedankt voor het doorsturen naar Zwolle vanuit Frankrijk! :)
    Het landschap gaat nu steeds mooier worden. Let maar op, het wordt de komende tijd nog meer genieten!
    Wij gaan Morgenavond zingen en stoelen poetsen in de kerk.....met de appeltaart van Thea als beloning. En kijken uit naar je volgende dagbeschrijving. Veel liefs van Marianne.

  • 05 Mei 2015 - 21:41

    Bertha :

    Lieve zus,

    Ik ging voorlopig maar rustig in zo'n Pelgrimsherberg overnachten.
    Het is veel te koud om in een tentje te slapen.
    Je fietst op moment wel niet zoveel km, maar al die heuvels waar je op omhoog moet.
    Ik heb veel bewondering voor je zus en je doorzettingsvermogen.

    Gisteravond was er Nationale Dodenherdenking op de dam in Amsterdam.
    Ik heb het voor de tv gevolgd en ik vind het altijd een heel plechtig moment.
    Vooral de kranslegging en die twee min stilte doet je toch wel wat.
    We hebben hier vanmiddag een hele flinke stortbui gehad en op veel andere plaatsen.
    Op sommige plaatsen gingen de activiteiten en festivals niet door, of naar een later tijdstip.
    Voor straks welterusten.

    Liefs Wim en Bertha









  • 05 Mei 2015 - 22:19

    Raymond:

    Ha Anja,
    Leuk om je zo te volgen. Je bent goed op weg. Je gaat nu echt hele mooie stukken tegemoet. Ik hoop dat het weer een beetje voor je om slaat maar tot aan de Pyreneeën moet je nog wel op wat regen rekenen. Leuke herinneringen komen bij je avonturen weer naar boven en de kriebels beginnen te komen. Over een goede week ga ik zelf ook weer op pad maar wel de andere kant op. Vanaf Alpe d'Huez door de Alpen/Jura en Eifel weer terug naar huis. Ik wens je alle goeds en nog steeds een 'bon camino'.
    Groeten
    Raymond en Wil

  • 05 Mei 2015 - 22:35

    Gerdi:

    Ha fietsende zus,geweldig zoals je die heuvels doet,ik zie je stomen!
    Vat maar geen kou dus gewoon een lange mouw shirtje aan misschien.
    Pieter zegt dat 13km in de heuvels heel goed is omdat je plat ook vaak maar op 15 km komt maar ik geloof dan wel een koffiepauze erbij.
    Toch weer 70 km en heb je met die afstanden van de laatste dagen alweer ver over de 100 km!
    Prachtige foto,s en klopt het dat je nog zeker 1500 km moet naar Santiago,peanut dus,je bent al bijna op de helft.
    Hopelijk heb je vannacht weer een lekker bedje.
    hoorde net op het journaal dat mensen op de kermis van Didam ruim drie kwartier bovenin op de kop hebben gehangen door een storing,kun je beter in weer en wind fietsen

  • 08 Mei 2015 - 08:30

    Giny:

    Jarenlang zelfs in het platte Nederland maar 13 km per uur gereden. Toch kom je ook dan overal, al doe je er wat langer over. Wat dat betreft kun je beter geen gegevens verzamelen. Gewoon fietsen in het tempo dat je op dat moment het best bevalt en horloge af.
    Blijft knap wat je aan het doen bent. Wij waren afgelopen zomer met de camper tot aan de Limousin en ik vond het toen al een heel end, laat staan op de fiets en dan ook nog met wind en regen.
    We hebben genoten van het Bevrijdingsfestival in Wageningen. Het was goed te beseffen hoeveel vrijheid we hier hebben.
    Houd je taai!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

In 2015 'langs oude wegen' naar Santiago de Compostella gefietst, nu opnieuw richting Santiago, maar via de Jacobsweg.

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 43819

Voorgaande reizen:

06 September 2017 - 21 Oktober 2017

De Jacobsroute naar Santiago

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: