Hollands weer - Reisverslag uit Uzerche, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu Hollands weer - Reisverslag uit Uzerche, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu

Hollands weer

Blijf op de hoogte en volg Anja

06 Mei 2015 | Frankrijk, Uzerche

laat vertrokken om eerst de prachtige kerk van St Leonard te bekijken.
Hij ligt hier ook begraven met een glad deksel op de tombe en kluisters boven het graf. Hij is nl patroon van de gevangenen. dat gladde deksel is voor kinderloze vrouwen die hierop liggen te bidden. er hingen meerdere kleine schoentjes boven het graf.......
De kerk stamt uit 1020 met nog wat verfraaiingen van iets later. en een apart rond kapelletje voor het dopen. voor het eerst stond ik in een kerk die niet koud was.
De wandelaars stonden vanmorgen al om kwart na 6 op zoals de Vlamingen zeggen. dan slaap ik ook niet echt meer.
in de gite was ook een tv......wat moet je daar nu mee? Helaas maakten de Fransen er graag gebruik van en keken de hele avond. opvallend is dat de tv zo hard stond, zie je bij Italianen en Spanjaarden ook. En niemand kijkt echt.
Ik ben nu in Limousin gearriveerd. Vandaag nog een lager gemiddeld gemeten snelheid eruit geperst. 12,6. ik begrijp niet hoe mensen hier 100 km op een dag kunnen fietsen. Bij mij is de energie behoorlijk op na 60 km. wilde kamperen in Uzerche maar bij het toeisten buro gaven ze aan dat de campings nog niet open waren.Helaas gaf mijn route boekje andere info. ook doen ze hier niet aan hostels en gite voor pelgrims. nu van schrik in het goedkoopste hotel. Vlgs mij was de mw van het bureau wel een beetje klaar met mij...Na 5 x laten zien waar wat zat. Gelukkig hier een aardig meisje bij de receptie die vertelde dat er wel meer fietsers op weg naar SdC hier verbleven. maar niet vandaag.
Vandaag een frisse dag met Hollandse luchten. echt warm wil het maar niet worden. nog steeds lange broek en fleece aan. weinig zon gezien en toch heb ik een verbrand hoofd. geen idee waarvan.
Morgen op weg naar Brive en misschien iets verder. hangt vooral van overnachting mogelijkheden af. Ik hoop vrijdag in Rocamadour te komen en daar een extra nacht te blijven als....de camping open is of er een pelgrimsherberg oid is.
Zie dat er vrijdag weer slecht weer aankomt compleet met onweer.....
En ik heb inmiddels al ruim 1300 km weg gefietst. dat is best veel ..

  • 06 Mei 2015 - 21:32

    Mieke Hendriks:

    Dag zusje,
    In W. Wijk af en toe Wifi. Net al je verslagen gelezen, je bent al ver.Jammer dat het weer maar zozo is. Hier ook veel regen en wind. Ga je nog naar de zwarte madonna?
    Net op de kaart gekeken waar je zit. Je zegt dat je maar 60km per dag doet. Nou , dat is maar goed ook anders was je er al!!!!.Ook van Folke goede moed en veel plezier op je tocht.
    Knuffel van Mieke

  • 06 Mei 2015 - 21:50

    Auke:

    Het begint een verslaving te worden: Elke dag even kijken hoeveel km je hebt gefietst en waar je nu bent. Zo te zien ben je al bijna op de helft.
    Begint bij jou de vaste routine van elke dag fietsen al een verslaving te worden?
    Heb het weerbericht nog bekeken. Alleen vrijdag is buiig, daarna begint het heet te worden. Eindelijk kamperen! Dan heb je de tent niet voor niets meegenomen, want die extra bagage is bij het heuvelop fietsen alleen maar ballast.
    Kijk maar niet teveel naar die gemiddeldes, maar blijf gewoon rustig doorfietsen. Dan kom je er ook.
    Groet, Auke

  • 06 Mei 2015 - 23:28

    Gerdi:

    Lieve Anja,wat ben je al ver,zei ik gisteren al,gewoon alle afstanden bij elkaar en je zit al bijna in SdC voor je het weet.
    Nu een beeld op TV van die mensen die gisteren op de kop in dat rad hingen en verslag hierva n,doodeng.
    Geniet gewoon van iedere dag en je ziet wel hoever je komt,tijd genoeg.
    Volgens mij heb je ook mooi porselein in het gebied waar je nu fietst maar nog meer bagage meenemen is denk ik niet verstandig nu ik begrijp dat je het tentje wil afstoten.
    Zou ik toch maar niet te gauw doen,zo heb je altijd een bedje.
    Volgens Ypie is het mannentaal om niet in het kleinste verzet te fietsen heuvel op,gewoon doen,laten de mannen hun spierbundels maar aanspreken!
    Knuffel van ons,PenG

  • 07 Mei 2015 - 08:55

    Wijnand:

    Hoi Anja,
    Wat ben je al ver, in de Dordogne! Lijkt me mooi om daar te fietsen, wellicht wat zwaarder door de hogere bergen. Ik zou niet zo in zitten over dat gemiddelde, toen ik laatst aan het fietsen was in Frankrijk, haalde ik soms maar 10 km/uur gemiddeld over de dag. Ik fiets wel soms van 08:00h tot 18:00h, met 10 km gemiddeld, haal je dan toch 100km op een dag. Ik zat meest al op dagafstanden tussen de 70-95 km. Ook wel eens 50km! Ik liep ook wel hele stukken omhoog, is af en toe lekker voor de benen. Geniet er verder van, veel plezier.
    Wijnand.

  • 07 Mei 2015 - 10:02

    Woudy:

    Hoi Anja Je bent al een heel eind zeg. Ik neem mijn petje af voor jou presentatie. Ook hier erg wisselvallig weer. We zouden nog een paar dagen weg deze week maar dat gaat niet lukken BJ is ziek. Hoge koorts enz balen zeg. Hopelijk is het van korte duur. Ik verwacht Merijn vanavond weer voor de maaltijd gezellig hoor om hem wat vaker te zien. Lieve Anja zet hem op het gaat je lukken Woudy

  • 07 Mei 2015 - 11:15

    Bob:

    Hé KANJER, Diep respect voor jou!!!! Ik had gehoord dat de omgeving waar je nu in rijdt zwaar is!!! Volgens jouw verhalen klopt dat helemaal! Zet 'm op Anja!
    Je gaat Super!!!!

  • 07 Mei 2015 - 12:22

    Gea:

    Hoi Anja,

    Ga zo nog even op de atlas kijken waar je nu al weer bent. Ik vind Auke,s advies wel heel goed, niet focussen op gemiddelden maar dag voor dag nemen want dan kom je er ook Je ziet wel heel veel mooie kerken en gelukkig dus ook een mooi landschap.Straks wordt het warmer en wat zal je dan lekker voor je tentje zitten!!
    Vrijdag wordt bij ons een mooie dag en gaan we een dag naar Amsterdam.
    Hopelijk valt het voor jou ook mee.We hebben heel veel bewondering voor je!!!
    Heb net Merijn een kaartje gestuurd en gezegd dat we dus heel trots op jou zijn.Hopelijk is hij niet al te teleurgesteld doordat PEC de finale heeft verloren!
    liefs Gé en Gea

  • 08 Mei 2015 - 11:22

    Corrie:

    Hoi Anja,
    Ik was op het koor en hoorde dat je al lang onderweg bent. Nu heb ik me aangemeld op de adreslijst dus ga ik je ook volgen. ik lees dat je al 1300 km. Gefietst hebt, wat een prestatie. Heel veel sterkte met het hollandse weer.
    Groetjes Corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

In 2015 'langs oude wegen' naar Santiago de Compostella gefietst, nu opnieuw richting Santiago, maar via de Jacobsweg.

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 43911

Voorgaande reizen:

06 September 2017 - 21 Oktober 2017

De Jacobsroute naar Santiago

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: