Populieren - Reisverslag uit Lectoure, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu Populieren - Reisverslag uit Lectoure, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu

Populieren

Blijf op de hoogte en volg Anja

12 Mei 2015 | Frankrijk, Lectoure

Na een hete avond in Moissac een korte trip naar Lectoure.
In de slaapkamer, die ik moest delen met een Frans echtpaar, mocht het raam niet open van de Fransen. een deur kon ook niet en het was om te stikken. meneer sliep al na 5 minuten en snurkte heerlijk. Toen heb ik na een half uur toch dat raam maar open gedaan. liever voorbij stormende treinen en auto's dan 27 graden en klam proberen te slapen. oordopjes in en het werd toch een prettige nacht voor mij. geen idee wat mevrouw ervan vond, ik kon horen dat zij ook niet kon slapen.
Om half 9 op de fiets. eerste 18 km langs kanaal en Garonne en door een soort plantages met populieren. Denk dat Jan H en Raymond zich dit zullen herinneren. alles zag wit van de pluizen. ik had gelukkig wind mee anders kon er een mondkapje voor.
Auvillar is een bijzonder mooie stad met een plein en straatje waar allemaal kleine Jacobussen in en op de ramen of kozijnen staan.
De mw van het toeristenburo wees mij er op. Toen de kerk in weer een St Pierre. Soms komen dingen op mijn pad heb ik deze tocht al vaker ervaren, zoals de jongen die mijn oorbellen heeft gemaakt en Santiago heette, en nu klonk de Messiah van Handel in de kerk. Terwijl ik rondkeek begon het Hallelujah, en ik heb heerlijk mee gezongen. was toch alleen. Dat klinkt mooi in zo'n ruimte daar zou ik met het koor wel eens willen zingen.
Na nog een aantal dorpjes met een paar fikse klimmetjes, alhoewel ik nog steeds op die van 10% wacht, reed ik zowaar de Gers in. Jannes je had gelijk.
En Kitty jij vroeg naar de vogels. De koekoek hoor ik hier al weken. soms s nachts een nachtegaal. en op de camping waar ik inde receptie mocht slapen meerdere uilen. Ik zie van alles vliegen en ook over de grond kruipen. De slang op de foto is dood maar ik heb er ook al een levende voor mijn wiel gehad.
Gelukkig nog geen steek vliegen want daar ben ik licht allergisch voor.
Het is hier nog steeds tropisch warm en ik doe mijn best om tijdens het fietsen te drinken. Dat is best lastig voor mij want ik heb nooit dorst. M.a.g. dat ik snel uit droog. Voordeel is dat je dan niet hoeft te plassen maar nadeel is dat ik er echt ziek van wordt. Vandaag zelfs bij gevuld onderweg. Moest aan het verhaal van Erica denken over het water uit een warme tuinslang op het gazon......legionella ligt op de loer. Dus flink laten stromen eerst.
Ik heb flink bruine benen en armen.Probeer de wielren benen wat te voorkomen door de pijpen wat omhoog te trekken. En inmiddels kan het hemd ook aan.
Nog 2 of 3 etappes en dan ben ik in Lourdes. heb inmiddels 1600 km op de teller staan. En ben dus over de helft. Als ik eerlijk ben is de sportieve prestatie mij erg mee gevallen. Er zitten wel eens stukjes tussen waar ik flink moet afzien maar dan heb ik het over een 10 minuten en daarna tijd om te herstellen. Doordat ik zoveel tijd neem pleeg ik natuurlijk ook geen roofbouw op mijn lijf, want dat avond eten schiet er nogal eens bij in en bestaat vaak uit wat sla, fruit brood en de heerlijke kwark. Gisteren aangeschoven aan het diner wat het Ier se stel voor ons kookte. En dan doe ik het vandaag met wat minder.
Zit nu in een gite pelerins met een zweverig tintje. hele huis ruikt naar wierook en ik denk dat zij yoga geeft. Overal foto's en spreuken met een diepere betekenis. Maar ze draait heerlijk muziek.
Morgen naar Montesquiou of als het lukt naar Marciac. 60 of 80 km. Die vreselijke randjes op mijn benen spelen me meer parten tijdens zo'n afstand dan de afstand zelf.
lieve groeten, Anja
Nb lees net Geertje haar berichtje. Succes hè en zing gewoon heel hard Hallelujah op die berg.

  • 12 Mei 2015 - 20:32

    Jannes:

    Anja, Je bent nu in de Gers ( vind jij het ook lijken op Zuid Limburg?) . Hier zijn wij 10 jaar lang met vakantie geweest. Als het goed is fiets je via Auch ( wij stonden hier vlakbij op de nederlandse camping Le Talouch- Roquelaure). Daarna fiets je volgens mij over een mooie heuvelachtige route - o.a Isle de Noe?- naar Montesquiou. Misschien fiets je ook nog door Pouylebon ( woont een oude buurjongen van me). In Marciac is ieder jaar in augustus een groot jazz festival, meerdere keren geweest. Ik heb de routes die jij daar fietst ook diverse keren gefietst, mooi om te zien dat jij daar nu ook langs komt. Het kan in de Gers inderdaad soms erg warm zijn, maar over het algemeen heerst er een fijn klimaat.
    Zet hem op!

  • 12 Mei 2015 - 23:31

    Janny:

    Fijn om te horen dat er zulke mooie dingen op je pad komen. Toeval of heeft het net zo moeten zijn.
    Geeft extra energie om verder te gaan denk ik.
    Geniet de komende dagen van het mooie landschap en de bijzondere momenten. En drinkse. Tot apps maar weer.
    Liefs Janny

  • 13 Mei 2015 - 09:37

    Karen:

    Wat grappig dat de sportieve prestatie je tot nu toe is meegevallen. Vanuit Nederland gezien blijft het een hele prestatie hoor! Geniet van de warmte (en blijf goed drinken;), hier is de zomer zo langzamerhand ook in aantocht. Veel plezier nog!

  • 13 Mei 2015 - 11:29

    Ellen:

    Hoi Anja, wat ga jij goed, zeg! Ik vind het zo knap van je! Je schrijft ook mooie verhalen, leuk voor ons om te lezen en straks als je terug bent ook fijn voor je eigen herinneringen... Wat me opvalt zijn alle kleine dingen die je ziet en hoort, dat is toch het mooie van fietsen, je wordt deel van je omgeving en maakt toch flinke (kilo)meters (t.o.v. wandelen dan...).
    Ik wens je nog heel veel mooie momenten om te genieten en alle goeds en succes voor de laatste helft van je tocht, want je bent al over de helft nu toch?
    Liefs, Ellen.
    p.s. Wijnand vertelt me bijna dagelijks wat jij allemaal meemaakt, hij vindt het zo leuk om te lezen en is stiekum ook wel een beetje jaloers op je, dat snap je! haha

  • 13 Mei 2015 - 21:20

    Jan Hollegien:

    Hoi Anja,
    ik moest even wat verslagen inhalen, ben wat druk geweest maarrruhh,
    Wat een mooie quote van je kwam ik tegen:'ik maak geen planning....haal ik toch niet'; SUPER!!!
    Dat is de rode draad die wij uiteindelijk ook hanteerden. Een betere vertaling van 'de weg is het doel' is er toch niet?!!
    Ik bedoel daarmee ook dat de dagelijkse afstanden niet interessant hoeven te zijn, het gaat niet om de kilometers maar het gaat om het gaan! Laat die afstanden maar mooi los.
    Ben blij voor je dat het slechte weer toch uiteindelijk verbetert, nou ja.........je bent er ook ver genoeg voor zuidwaards gegaan, vind ik (en het is ook meer dan verdiend). Ook bij ons kwam de zon pas echt goed op gang na de Pyreneen.
    Dank nog dat je voor 'onze' (Jan-Raymond-Vincent) route gekozen hebt, je verslagen blijven een feestje van herkenning.
    Nu dus op naar Lourdes, ik ben benieuwd hoe je dat ervaart. Voor ons ('goede katholieken') allemaal heel herkenbaar van de verhalen thuis, maar voor jou...............??
    Nou, fietsen maar weer een houd goede moed, dus 'bon courage' en tot blogs,
    Jan Hollegien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

In 2015 'langs oude wegen' naar Santiago de Compostella gefietst, nu opnieuw richting Santiago, maar via de Jacobsweg.

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 43822

Voorgaande reizen:

06 September 2017 - 21 Oktober 2017

De Jacobsroute naar Santiago

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: