lekkere fietsdag - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Anja Dijken - WaarBenJij.nu lekkere fietsdag - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Anja Dijken - WaarBenJij.nu

lekkere fietsdag

Blijf op de hoogte en volg Anja

22 Mei 2015 | Spanje, Logroño

Gisteren vergeten te vermelden dat er toch een hoogte punt in de dag was. Nl. Hoz de Lumbier. Een kloof vlak boven Sanguesa waar je nooit komt als je de weg niet weet. Je moet door een hand gemaakt tunnelt je waar je gewoon geen hand voor de ogen ziet. Daarna kom je in een prachtige kloof waar ik allemaal vale gieren zag vliegen. Die nestelen daar in de rotsen.
Na een km komt er weer zo'n duister tunneltje en vervolgens krijgt de wind weer vat op je.
Verder rijd ik hier toch veel over grotere wegen. Ook vandaag. De snelweg loopt 40 km met mij mee. De weg waar de fietser over moet is nog steeds een grote weg alhoewel hij vandaag rustig was met verkeer.
Gisteren ook eens een menu peregrino geprobeerd. Vooraf een soort linzensoep met chorizo worst. erg smakelijk. Daarna gebakken lever met ui en patat.je moet er van houden dat is waar. Maar toevallig lust ik dat wel. Het toetje kwam uit de diepvries en daarna nog koffie. De fles wijn met glas stond op tafel, ik heb het maar bij 1 glas gehouden. Bij het afrekenen was ik 11 euro armer.
Daarna het dorp nog even verkend. Er staat een hele oude kerk die s middags op slot zat. maar om 19 uur stond de deur open. allemaal kinderen binnen met moeders.
In mijn beste Spaans gevraagd of ze met de voorbereidingen van de communie bezig waren. dat woord lijkt mij universeel. Ik had goed gegokt. en de kinderen tussen 10 en 12 jaar spraken ook nog een mondje Engels. Ze vonden mij veel interessanter dan die communie.
leuk zulke onverwachte spontane ontmoetingen.
De kerk was weer prachtig.
Vanmorgen met weer flinke wind vertrokken maar gelukkig zij of rug wind. Stond vroeg bij een heel bijzonder kerkje in Eunate.....Om 14 uur open. Het boekje had het over 10 tot 12.
op de parkeer plaats werden ook bussen vol pelgrims uit gelaten. die worden naar beginpunt gebracht. lopen 20 km en worden weer opgehaald. Tja zo kan ik het ook.
Via Puenta la Reina naar Estella wat een makkie was. Daar ontmoette ik een fietser met een karretje uitZwitserland maar mijn tempo lag wat hoger. soms even op elkaar wachten. Samen wat drinken in Los Arcos en nog een stukje verder. Weer was goed en ik had goede benen. Heb vervolgens 2 jongens berg op ingehaald.....Daar had ik zo'n schik van. Waar ik vandaan kwam vroegen ze. konden zich niet voorstellen dat ik vanuit Nederland kwam. dat kunnen de meeste mensen niet trouwens. Ik oogst veel respect hier.
Zit nu in Viana maar dat kan ik niet op de kaart vinden, vlak boven Logrono.
in een echte herberg met alle nationaliteiten. van Nieuw Zeeland tot de usa. en ook Oost Europeanen.
Dhospitalero vroeg of ik een small room wilde....Graag. Dacht dat dat een 2 persoons kamer was. Blijkt een kamer met 4 stapelbedden te zijn.
Maar alles ziet er schoon en netjes uit.
Op alle weer apps zie ik dat het maandag en dinsdag gaat regenen. Wil graag in burgos 2 nachten blijven. Maar eens kijken of ik die regen wat kan omzeilen.

  • 22 Mei 2015 - 19:22

    Aukje:

    Hoi Anja,
    Je schiet toch al een heel eind op als ik op de kaart kijk. Mooie foto's nog van de twee laatste keren!
    Hopelijk valt het mee met hoeveel het regen in de aankomende dagen. Succes!

  • 22 Mei 2015 - 21:46

    Tineke :

    Lieve zus

    Inderdaad als je de kaart bekijkt ben je een al een eind op stap.
    Leuk dat de mensen je zo bewonderen, dat doet je goed zeker.
    Wij vertrekken morgen met de caravan naar Drenthe, en zetten Heinze in Dwingeloo eruit die gaat kamperen met scouting. We nemen de fietsen mee om te toeren over de heidevelden. Lang niet zo spectaculair als in Spanje maar ja.... Goede reis verder. Groetjes T

  • 22 Mei 2015 - 22:06

    Raymond:

    Het is wT puzzelen. Maar bij deze. Ik wordt echt een bewonderaar van jje.

  • 23 Mei 2015 - 08:28

    Leontine:

    goed bezig. wat ga je snel!
    groet Leontine

  • 23 Mei 2015 - 17:58

    Gea:

    Dag lieve zus,
    Heb even wat dagen ingehaald en je scheurt al door Espana!
    Je hebt dus duidelijk veel aanpassingsvermogen want je redt je goed, i.t.t je franse vriend.
    Leuk dat je nu makkelijker onderdak vindt en meteen meer aanspraak.Voelt nu wat meer als een echte pelgrim lijkt mij. iedereen lijkt er meer op ingericht.
    Succes met het weer en blijf genieten van alle bijzondere dingen en ontmoetingen. Want voor je het weet heb je je einddoel bereikt en het gaat om de reis, toch
    Liefs Gé enGea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

In 2015 'langs oude wegen' naar Santiago de Compostella gefietst, nu opnieuw richting Santiago, maar via de Jacobsweg.

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 43928

Voorgaande reizen:

06 September 2017 - 21 Oktober 2017

De Jacobsroute naar Santiago

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: