Bach in Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Anja Dijken - WaarBenJij.nu Bach in Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Anja Dijken - WaarBenJij.nu

Bach in Leon

Blijf op de hoogte en volg Anja

28 Mei 2015 | Spanje, León

Liep gisteravond nog even door het stadje en zag bij de kathedraal een groot bord met concerten. Zo ook op 28 mei met Ton Koopman als organist. Begreep niet alles wat er stond, kerk was dicht, toeristenburo dicht dus toen naar een boekhandel waar ze ook Engelse boeken verkopen. De verkoper is met mij naar de kerk gelopen en heeft vertaald wat er stond . Gratis concert, maar vol is vol. Vandaag begreep ik dat de concerten zijn vanwege het nieuwe orgel hier. Er zijn er al wel 20 geweest en er volgen dit jaar nog meer.
Met Bach in de hoofdrol.
Hollanders en gratis......dus heb ik gistèren bedacht dat ik nog maar een nacht zou blijven.zo'n kans krijg ik niet weer.
Vandaag geluierd, winkels kijken en taart eten. om 8 uur vanavond in een keurige nette rij over het gehele plein gewacht tot ik naar binnen mocht. was echt prachtig om te horen.
Van Raymond moest ik wachten tot het donker was in Leon. heb ik braaf gedaan. De stad heeft mijn hart wel een beetje gestolen.
Morgen echt verder richting Astorga. Dat Ijzeren kruis loopt niet weg.
Heb de heimwee wat verdrongen, als het weer en ontmoetingen zo blijven hou ik het nog wel even vol hier.

  • 29 Mei 2015 - 08:14

    Giny:

    Je rustpunt gevonden dus. Misschien is Spanje wel een land voor jou. Jammer dus om weer verder te gaan. Je kunt altijd nog even weer terugfietsen, voordat je naar Nederland terugkomt.


  • 29 Mei 2015 - 11:26

    Raymond En Wil Nagelmaeker:

    Ha Anja, als je altijd zo goed naar me luistert, ben ik zeer blij.

  • 29 Mei 2015 - 22:40

    Carlijn:

    Geniet van dit soort mooie momenten Anja... :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

In 2015 'langs oude wegen' naar Santiago de Compostella gefietst, nu opnieuw richting Santiago, maar via de Jacobsweg.

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 43823

Voorgaande reizen:

06 September 2017 - 21 Oktober 2017

De Jacobsroute naar Santiago

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: