Bedbugs - Reisverslag uit El Ganso, Spanje van Anja Dijken - WaarBenJij.nu Bedbugs - Reisverslag uit El Ganso, Spanje van Anja Dijken - WaarBenJij.nu

Bedbugs

Blijf op de hoogte en volg Anja

29 Mei 2015 | Spanje, El Ganso

Het dorpje waar ik zit klinkt als een western. Maar ik ga geen gevecht aan met koeien of paarden maar met de bugs.
Weer een etappe door eindeloze velden maar gelukkig komen de bergen dichterbij. Voordat ik zo'n stad uit ben ......maar daarna lekker fietsen alhoewel ik de route niet echt mooi vind. Via Hospital de Orbigo naar Astorga. Het enige opvallende hier zijn de irrigatie goten die ze overal op de velden hebben. Een soort mini aquaduct zeg maar.xie foto.
eindelijk een foto van mijzelf op de stok oude brug van Hospital de Orbigo. Kwam 2 Australische dames tegen en heb hen even gevraagd.
Kom ook weer stok oude kerkjes tegen vol met ooievaars nesten. soms wel 4 per toren.
Was op tijd in Astorga maar ook hier is alles tussen 2 en 4 pot dicht. Ernstig getwijfeld of ik zou wachten op het open gaan van de kerk en museum gebouwd door Gaudi. vond het zonde van de tijd dus verder naar het Ijzeren Kruis. kon ik vast beginnen om deze aan te vallen.
Vlak na Astorga kwam ik een jonge Spanjaard op een roestige fiets tegen. Hij was van plan om nog voorbij het kruis te gaan...kon makkelijk dacht hij. het was ook nog maar half 3. Ik fietste een tijdje achter hem. snelheid had hij niet. De ketting g kraakte en hij trapte door. Op een gegeven moment wachtte hij op mij bij een afslag. wilde nog eens naar de route kijken. Hij kreunde en steunde zelf net zo hard als zijn fiets. Hij vond de wind te hard en het was te warm ....
Op dat moment heb ik besloten om eerder te stoppen want ik had weinig zin om die knul naar boven te praten. heb zijn ketting van olie voorzien en ben de eerste de beste herberg binnen gegaan.
Leuk een kleintje beetje alternatief. Nadat ik in gecheckt had zag Aron de hospitalero ineens mijn bulten op de arm.....whats this? O je ik voelde het aankomen. No bedbugs in the house. Ik moest buiten blijven alle tassen uitgepakt en leeg en alles werd ingespoten met..... geen idee. Daarna alles in plastic zakken. ik moest onder de douche en kreeg leen kleren. Morgen gaat hij alles wassen en drogen maar eigenlijk moet het 2 dagen in de vuilnis zak blijven. alleen heet wassen of drogen schijnt te helpen. Daar gaan mijn merinoswol shirts en fietsbroeken. Aron is erg aardig hoor maar ook heel stellig. alles uit en niets inde slaap kamers.
Ik zit nu in een echte Hema slip. een mannen T shirt en voetbal broek.
Geen idee hoe laat ik op stap kan morgen.
Had zo'n zin in de beklimming. Kan je je misschien niet voorstellen maar ik ben helemaal klaar met alles wat op een meseta lijkt.

tot later.

  • 29 Mei 2015 - 20:05

    Ittie:

    Oh Anja, je maakt wat mee op zo'n reis. En dan door die rot bugs in zo'n oncharmante kledij te moeten wachten? Op wat? Het einde van de bugs? Op naar de bergen en de vlaktes en de bugs snel achter je laten!
    Lieve groet,
    Ittie

  • 29 Mei 2015 - 20:24

    Claudia:

    Ahhhh...nee! Wat vervelend, rotbeestjes! Ik hoop dat deze maatregelen helpen en je gauw schoon weer verder kunt in je eigen kleding! Op naar de bergen en de mooie gebieden. Wel heel jammer dat de kerk van Gaudi gesloten was. Maar het was vast van buiten al interessant om te zien? Vorige week zijn we op de bruiloft van ons buurmeisje Sibel geweest in de IJsselhallen. Heel leuk! Veel succes verder! Groetjes Claudia

  • 29 Mei 2015 - 20:26

    Woudy:

    Hoi Anja Leuk om je te zien op de foto je ziet er goed ook. Wanneer hoop je SdC te bereiken? Op de kaart lijkt het nog een klein stukje maar dat zal bedrog zijn. De laatste loodjes wegen het zwaarst
    Hopelijk zijn je kleren morgen weer schoon zodat je weer verder kunt. Over 2 weken hopen we met z'n allen de halve marathon te lopen in Zwolle. Tijdens de training denk ik vaak aan jou als voorbeeld want je bent een enorme doorzetter
    Knap hoor! Een lieve groet uit Zwolle. Woudy

  • 29 Mei 2015 - 20:35

    Anja Van Dijken:

    Claudia ik wist niet dat ze ging trouwen. je moet me maar bij praten over de Turkse bruiloft.
    Ik wacht tot mijn kleren schoon en droog zijn Ittie. en dan kan ik ze ook echt achter me laten.
    Woudy; iedereen loopt mee? ook Peter en de andere kinderen? wat een afstand dat vind ik pas knap.

  • 29 Mei 2015 - 22:36

    Alice Kouwen:

    Hey Anja,
    Jeetje.....volgens mij ben jij er echt bijna!!! Goed joh!!!
    Wat een gedoe met die beestjes en zo....
    Bij mij hebben ze ook de tassen in plastic zakken gedaan, toen ik bij het presbytere in Lectour kwam. Wist niet wat ik zag......
    Wel zonde van je merino-shirt, dure krengen......

    Wat een mooi verhaal van die man op die oude krakende fiets!

    Ik ben intussen weer thuis.
    Heel fijn, maar ook snel weer gewoon en best meteen weer heel druk.
    Ik mis het fietsen echt. Hier is het veel kouder dan ik Frankrijk en bij jou is het nu warm, schrijf je.
    Heb je geen last meer van de wind?

    Nou joh, heel veel suk6 verder en ik duim dat je je eigen kleren weer aan kan morgen!
    Liefs van mij.

  • 29 Mei 2015 - 22:46

    Carlijn:

    Hoi Anja,

    Wat een belevenissen weer! En wat een gedoe door die rotbeestjes... Ik hoop dat je snel de berg op kunt en dat je dan gelijk ook af bent van de beestjes en bijbehorende jeuk...
    Kian gaat morgen proefzwemmen, ik duim nu alvast dat hij zijn best gaat doen... Kristian heeft vandaag zijn A diploma gehaald!
    Fietse morgen en succes met de beklimming!

    Groetjes van de Vieltjes.

  • 29 Mei 2015 - 23:07

    Gerdi:

    Ha zus,wat een ellende die beestjes,ik had al eens gevraagd wat je er aan moest doen maar de oplossing is al voor je genomen!
    Misschien kun je morgen alsnog naar dat museum van Gaudi in de Hema onderbroek,zit ook wel eens luchtig op de fiets en dan kan je was drogen overdag.
    Of is het te ver om even op en neer te gaan.
    Moet je de huid nog met een lotion insmeren of was een douche voldoende en moest dat ook met een desinfecterende zeep?
    Wat kun je trots op je eigen fietsje zijn he,zeker als je zo'n rammelkast voor je ziet,lief om hem een drup olie te doneren.
    Wij waren vanavond tegen half acht thuis,kapot was ik maar we hadden dan ook 134 km op de teller staan en alles tegenwind,kracht5!
    We hebben bijna alles op standje vier of drie moeten fietsen en kwamen niet hoger dan 12 -13 km per uur op vlak terrein. Totaal 910 km in 10 dagen dus best een prestatie voor je oude zus dacht ik zo. Ook hebben onze fietsen zich probleemloos gedragen,zeker 15 jr oud.
    Ooit gekocht voor geld van papa dus als de oude baas eens zag hoeveel plezier we ervan hebben!
    Jij binnenkort de bergen weer in na die vlakte en weer een nieuwe uitdaging nadat je het ijzeren kruis hebt bedwongen.
    Geniet van je laatste traject en wie weet nog meer verrassingen zoals het Bach concert van Ton Koopmans,geweldig hoor! Knuffel van ons,liefs Gerdi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

In 2015 'langs oude wegen' naar Santiago de Compostella gefietst, nu opnieuw richting Santiago, maar via de Jacobsweg.

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 43819

Voorgaande reizen:

06 September 2017 - 21 Oktober 2017

De Jacobsroute naar Santiago

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: