Rust, reinheid en regen - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Anja Dijken - WaarBenJij.nu Rust, reinheid en regen - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Anja Dijken - WaarBenJij.nu

Rust, reinheid en regen

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

08 September 2017 | Nederland, Dordrecht

Eerst het riet, de Friese watertjes en dijken met schapen. Daarna de Noord-Hollandse kolenvelden ( vieze lucht)en de ingepolderde gebieden zoals de Beemster, Schermer en Wormer waar de wegen kaarsrecht zijn. Langs een klooster van de zusters van Lourdes maar ook onder de Polderbaan van Schiphol door, het landschap is zo divers als Nederland is. Het laatste stuk tot Haarlem was ook weer een prachtig landschap met in een schril contrast de mega vliegtuigen.
Geen stempel gehaald in Haarlem, maar wel voltaren-gel

Bij zus Gea en zwager Ge genoten van bed, bad en brood.
Vanuit Leiden richting Zoeterwoude, Benthuizen gefietst over hele oude kerkpaden. Tussen spruitjesvelden en koeien door. De spruitjes werden al geoogst dus zullen volgende week in de Nederlandse supermarkt liggen. Bij Zoetermeer stoeien met de route.
Km teller deed het niet dus de route op de mobiel erbij. Want wanneer zijn die 3,5 km voorbij en is dan dat tunneltje naar rechts onder de hsl door?
Dilemma's van een fietser...
een stuk langs de Rotte ( die van Rotterdam) gefietst en dwars door nieuwbouw wijk Zevenkamp.
Daarna begon weer een wonderschoon stukje Nederland, met een pont over de Oude IJssel bij Ouderkerk. via Krimpen met veer over de Lek en op naar de molens van Kinderdijk.
Op mijn fiets tussen de Arabieren, chinezen en Japanners door.
Geloof dat ze mij ook wel een bezienswaardigheid vonden.

Door Oud Alblas heen, waar de witte onderbroeken en rode boerenzakdoeken nog buiten aan de waslijn hangen. De mannen in het zwart lopen en de vrouwen een kuit lange rok dragen.

Via Papendrecht over de Merwedebrug naar de jachthaven in Dordrecht waar Jaap met camper een droog onderkomen biedt voor de komende regen dagen.
Knie krijgt rust met aanwezige icepacks (met dank aan hello fresh) en diclofenac.

Nog een 50 km door Brabant en dan zit ik in het buitenland.
Het weer wil helaas niet meewerken aan dat buitenland gevoel.

• 08 September 2017 - 15:51

Giny:

Ja, Nederland biedt veel afwisseling. Ik kan me voorstellen dat ze bij Kinderdijk van je opkeken. Leonie ontmoette in Madrid toeristen die dachten dat alleen in Amsterdam gefietst wordt ipv in heel Nederland.
    Camperplaats Dordrecht bij de haven bekend terrein voor ons. Op de camperplaats bij de Ark van Noach was ook wel passend geweest.
    Mooi dat je knie rust krijgt en na regen komt zonneschijn. Daar hopen wij ook op op Rügen.

• 11 September 2017 - 07:48

Karin:

Heerlijk. Ik kom terug van vakantie en kan nu (na)genieten van jou ervaringen onderweg naar Santiago. Mooie start heb je gemaakt. Hou vol, geniet van alles wat je tegen komt en laat ons meegenieten door het schrijven van dit blog.