Bossen en jacht - Reisverslag uit Lacanau-Océan, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu Bossen en jacht - Reisverslag uit Lacanau-Océan, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu

Bossen en jacht

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

04 Oktober 2017 | Frankrijk, Lacanau-Océan


Woensdag 3 oktober. Ik loop wat achter

Na een onrustige nacht, alleen in een gite aan de rand van een stadje gaf mij niet een echt veilig gevoel, op tijd op de fiets.
Het had flink geregend en de lucht was nog vochtig.
Even de stad uit en daarna langs en over prachtige oude weggetjes van het parc regional en het forêt d' Aulnay. Dat forêt moest ik dwars doorheen, maar er werd ook gejaagd. Volledig in kostuums op paarden en mannen in het groen met oranje geweren, met landrovers, omsingelen ze het zwijn maar ik fietste daar ook nog tussen. Passé non probleme, gaf de jager op het paard aan. Maar ik heb zelden de 10 km zo snel gefietst.
In Salnes les Aulnay een stokoud romaans kerkje bekeken. Met een doopvont uit de 12e eeuw.
In Aulnay heb ik vanwege het zoeken naar de bakker vanalles moois gemist maar uiteindelijk de St Pierre in al zijn glorie goed kunnen bekijken. Met een begraafplaats er omheen met hele rare grafstenen. Een soort sarcofagen op pootjes.
Het landschap golfde enorm en klimmetjes duurden kilometers. Dus best inspannend en redelijk leeg kwam ik op de camping in Saintes aan. De was kon gedraaid worden en Jaap had een heerlijke maaltijd klaar staan.
Het plan was om Saintes zondag te bekijken maar het weer gooide roet in het eten. Ook ging de camping om 12 uur dicht, daarom iets verderop een camperplek in een dorpje gezocht en hier lezend en bordurend de dag doorgebracht.
Vandaaruit via Royan de boot genomen naar een stukje Frankrijk waar denk ik weinig Nederlanders komen. De monding van de Gironde is enorm en om hier te komen neem je het veer of rij je 2 uur om via Bordeaux.
Prachtige stranden voor golfsurfers en we hadden een camper plek bij Soulac op 50 meter van het strand. De storm had flink huisgehouden afgelopen weken, grote stukken kust zijn weg geslagen.
Met de honden lekker naar het strand geweest. Het weer bleef tegenvallen tot vandaag, de 4e. Erg bewolkt en zeemist.
Vanmorgen weer op de fiets gestapt voor een relatief makkelijk stukje. Dacht langs het strand te fietsen maar heb van de 68 km 2 km strand gezien en de rest was bos, bos, bos en nog meer bos. Waar voor de verandering weer massaal op het zwijn werd gejaagd.
Ik hou niet zo van bos en helemaal niet van dennenbos en dan ook nog productiebos.
Dit heeft mij doen besluiten om de beroemde bossen van Napoleon in Les Landes over te slaan. Kan geen boom meer zien.
Morgen gaan we met de camper naar Dax, en dan ga ik bezinnen of en hoe ik verder ga fietsen.

  • 05 Oktober 2017 - 10:11

    Gerdi:

    Genoten van je verslag zusje, je zult maar een schot hagel in de billen krijgen.
    Wij kijken wel eens in Havelte naar een honden drijfjacht en is al spectaculair genoeg.
    Verstandig om de bossen van Napolion over te slaan, zal hij ook niet veel van gezien hebben en je hoort van iedereen dat het zaai is.
    Benieuwd hoe je route verder gaat onder in Frankrijk ri Spanje na SdC
    Wat heerlijk dat je nu Jaap hebt als opvanglocatie, wij oudere zussen voelen ons daar een stuk rustiger bij!
    Jaap we zijn dus heel blij met je, maar wist je misschien al!
    Dikke knuffel dus voor beide.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

In 2015 'langs oude wegen' naar Santiago de Compostella gefietst, nu opnieuw richting Santiago, maar via de Jacobsweg.

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 43824

Voorgaande reizen:

06 September 2017 - 21 Oktober 2017

De Jacobsroute naar Santiago

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: