leerzame tocht - Reisverslag uit Montmédy, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu leerzame tocht - Reisverslag uit Montmédy, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu

leerzame tocht

Blijf op de hoogte en volg Anja

21 April 2015 | Frankrijk, Montmédy

Op naar Montmedy, en dat ging goed. onderweg bij de Abdij ruim de tijd genomen. Stond eerst in een rij met mannen maar die bleken voor de Brouwerij te komen. De ingang is 20 m verder om de bocht.
Bij binnenkomst op het klooster terrein zag ik de prachtige zo'n. onroerend in die omgeving en alleen maar Japanners om mee te delen. Ik wilde het zo graag laten zien en heb toen een paar Belgen aan gesproken. Dan mis ik dierbaren om mij heen. Het is er prachtig helaad kan je er niet als pelgrim overnachten. De nieuwe kerk deed mij aan die van Thoronet denken. Anne een mooie plek voor een bezinningstocht.
Daarna door naar Montmedy
De Citadel is oud maar Door Vauban onder handen genomen net als meer vestingen in Fr. Daarna heeft er blijkbaar jaren niemand naar om gekeken. vervallen bende. Via intet net met Hulp van tomas een soort trekkers her berg gereserveerd. Daar kwamen later ik nog 4 Fr bouwvakkers die alleen bon soir zeiden en daarna bier gingen drinken. Heb geen lol maar ook geen last gehad. De foto met die kerk op de heuvel is de plek van de trekkers herberg Pigeonnier.
omdat ik vroeg was kon ik uitgebreid rond kijken en de fiets onder handen nemen. Een beetje wonder wax doet wonderen op de tandwielen. Hij schakelt weer moeiteloos.
en wat blijkt ik heb een km teller die ook nog bij houdt wat mijn gemiddelde snelheid is, Hoe hard ik max gefietst heb, berg af natuurlijk en wat de precieze fiets tijd is. Schiet niet echt op als ik daar naar kijk. Gisteren maar 2 uur gefietst en 5 uur onderweg geweest.
Het landschap blijft golven heuvel op en af. overal dorpjes met een mega kerk of zelfs kasteel. maar er lijkt bijna niemand te wonen. zit nu in Dun sur Meuse. voor het eerst sinds zondag een café a la restaurant gevonden.
Het boek Wild net gelezen heel herkenbaar. Ze beschrijft de huid op haar heupen, een variant op boomschors en vel van een kip. dat voel ik ook alleeen dan op de overgang van bil naar bovenbeen. dat randje waar je onderbroek zit. Wolvet doet wonderen.......
en die heuvels lijken op haar bolletje breiwol. Tijdens het beklimmen van de heuvels beloon ik mij zelf door in iedere bocht terug te mogen schakelen. Nog een klein stukje zeg ik dan tegen mij zelf .....dan weer 1 tandwiel lichter.
Verder praat ik maar tegen mezelf want ik kom bijna niemand tegen.
zit nu in de streek waar flink is huisgehouden in beide WO.
op naar Varennes de argonne.
Tot een volgend verslag.
ik leef echt toe naar de berichtje. nooit geweten dat ik zo naar wifi kon verlangen als vandaag.

  • 21 April 2015 - 13:28

    Gerdi:

    Nu dan maar gauw weer een reactie,net je verhaal gelezen en ben weer helemaal bij op je tocht!
    Knap hoor die heuveltjes te nemen en positief te blijven denken.
    Ken je het boek van "nooit meer slapen" van WF Hermans?
    Die telt de stappen is zoveel meter en zoveel meter is......
    Zo kom je er dus ook en ik deed het vorig jaar met zoveel keer rond op de trappers van die boom naar die is toch weer een hele afstand.
    Jammer dat je nog geen gelijk gestemden tegenkomt,zou zo heerlijk zijn na afloop maar in ieder geval heb je ons om tegen te praten!

  • 21 April 2015 - 16:46

    Claudia:

    Hoi Anja, wat jammer dat je het nog niet kunt delen onderweg, haha groot gelijk dat je een paar belgen hebt aangesproken. En inderdaad wat Gerdi ook schrijft, wij lezen graag je belevenissen en leven met je mee! Bijzonder dat klooster en mooi die halo om de zon! Dat zag ik hier eergisteren toevallig ook! Schijnt een weersverandering (binnen 24 uur) te voorspellen maar die is hier gelukkig niet uitgekomen, ik hoop dat het bij jou ook nog steeds goed weer is. Heel veel plezier verder en we (Frank leest ook mee ;-) kijken nu al weer uit naar het nieuwe bericht! Groetjes

  • 21 April 2015 - 18:24

    Jan En Marianne:

    Hoi Anja, benen stram, billen rood en alleen met ongemak en stil geluk. En toch ook niet alleen... Op afstand reizen we met je mee!
    Warme groet van Jan en Marianne

  • 21 April 2015 - 19:32

    Leontine:

    Maar..... je hebt toch zeker wel je annie rolfi's meegenomen ;-)
    Ik geniet van je verslagen en je foto's. Het bepaalt mij meer even bij andere dingen. Je stond trouwens gisteren in de Vinexpress. Wist je dat ? Coole stoere foto, groot verslag. Lekker zingen is ook heerlijk als je toch niemand tegen komt. berg af dan wel, want berg op hou je vast niet veel lucht over.
    liefs Leontine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

In 2015 'langs oude wegen' naar Santiago de Compostella gefietst, nu opnieuw richting Santiago, maar via de Jacobsweg.

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 43829

Voorgaande reizen:

06 September 2017 - 21 Oktober 2017

De Jacobsroute naar Santiago

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: