Wind - Reisverslag uit Zoersel, België van Anja Dijken - WaarBenJij.nu Wind - Reisverslag uit Zoersel, België van Anja Dijken - WaarBenJij.nu

Wind

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

11 September 2017 | België, Zoersel

Na 1,5 dag regen werd het dan toch droog.
In Dordrecht nog even rondgelopen en een stempel gehaald in de grote kerk.
De plannen voor de komende dagen bij gesteld: om knie niet teveel te belasten zullen de afstanden rond de 50 gaan liggen voor de komende 4 dagen.
In Vlaanderen liggen overal jeugdherbergen op mijn route dus die ga ik maar eens verkennen zolang het geen kampeer weer is.
Vanuit Dordrecht op de fiets naar Breda, niet een hele fraaie route, wel een mooi monument/kunstwerk op de Moerdijkbrug gezien. Het was in 1936 in het midden van de oude brug geplaatst, waarbij de brug over het Hollands diep, noord met zuid Nederland verbond.
Bij de bouw van de nieuwe brug in 1978 is het nog vergroot met oude brugdelen en aan de Bredakant terug geplaatst.
Foto plaatsen lukt niet goed, geen idee of jullie deze kunnen terug vinden.
Straffe wind, op de brug schuin van voren maar soms ook schuin van achteren. Voor de zeilers onder ons: achterlijker dan dwars.
In Breda hebben ze fietsvriendelijke verkeerslichten, er zit een sensor in die je ziet aankomen, zodat je zo door kan fietsen.
Vanmorgen weer afscheid genomen van Jaap en de honden om nu ieder ons eigen pad verder te gaan. Knie lijkt nu geen problemen meer te veroorzaken, zolang ik maar licht ronddraai met de trappers en op tijd rust neem.
Vanuit Breda een mooie route via het riviertje de Mark naar België.
Daarna hield het qua natuurschoon wel op. Veel grote varkensboeren met de bijbehorende lucht

Felle windvlagen, maar geen drup uit de lucht.
In Zoersel op tijd bij de jeugdherberg gearriveerd, omdat ik naar Santiago fiets kreeg ik een felbegeerd stempel én gratis avondeten.
Denk dat ik de overige 4 herbergen ook maar aandoe.
Morgen lijkt het weer wat beter te worden en ga ik de route vervolgen om Lier en Mechelen te bewonderen.

• 11 September 2017 - 20:15

Woudy:

Hoi Anja mooi dat we je weer kunnen volgen ook hier is het weer herfstig. Hopelijk wordt het beter geniet van je trip. Het gaat je vast lukken.
    Lieve groet Woudy.

• 12 September 2017 - 17:42

Geertje Wijnja:

Anja, ik lees en reis weer met je mee, hoor! En intussen krijgen we ook weer een heleboel informatie over steden en streken, mooi meegenomen! Wens je de komende dagen goede fietscondities, an jezelf en van de weergoden! lieve groet