Wat ruik ik? - Reisverslag uit Noyon, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu Wat ruik ik? - Reisverslag uit Noyon, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu

Wat ruik ik?

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

19 September 2017 | Frankrijk, Noyon

Na een heerlijk rustig weekend met aandacht voor de was en de stad Cambrai, gaat mijn fietstocht weer verder.
Cambrai is weinig sfeervol, veel vernield in allerlei oorlogen en een plein waar het verkeer weer overheen raast.
De weg ernaar toe vanuit Tournai is landelijk. Met dorpjes waarin de winkels verdwenen zijn en en overal aardbeienteelt. In het gebied tussen Tournai en Cambrai staan een paar mega torens, van een energiecentrale. Verder was het een mijnbouw gebied maar daar is weinig van terug te vinden.
Na Cambrai beginnen wat meer heuvels waarbij ik er flink aan moest trekken. Het weer blijft wisselvallig met een koude wind die gelukkig niet tegen mij was.
Na 30 km kwam ik er pas achter dat onze Schelde hier l' Escaut heet. Heb al die tijd dus naast gefietst. De bron van de Schelde ontspruit hier ook in de heuvels, het is een stroompje van niks.
Ook hing er een bekende geur vanochtend die ik maar niet thuis kon brengen, tot ik de grote machines op het land de suikerbieten zag oogsten. Blijkbaar was ik een suikerbietenfabriek gepasseerd. Het rook zoals vroeger thuis, als je in de herfstvakantie naar de stad Groningen ging. De route van vandaag volgde weer een stuk jaagpad langs een kanaal. Dat fietst lekker rustig.
Omdat ik op tijd bij st Quentin was, en geen zin had om weer zo'n weinig sfeervolle stad te bekijken en het echte kamperen er nu toch maar eens van moest komen ben ik doorgefietst. De weersvoorspellingen leken gunstig.
Helaas moest ik toch tussen de buien door de tent opzetten en omkleden op 1,5 vierkante meter.
De camping bazin bood mij later aan om te gaan slapen op een soort relax en animatie zolder. En daar kon ik ook gebruik van maken om droog en comfortabel te zitten.
Wat wil een mens nog meer?
Maar ik ga voor de tent vannacht.
De komende 100 km zijn er heel weinig kampeer mogelijkheden dus is het streven om morgen in Compiegne in een pelgrimsherberg te overnachten.
En dan wordt het weer eindelijk beter vanaf woensdag. Leve de korte broek.☀️

Het internet in dit deel van Frankrijk is bagger. Geen 4 G geen 3G zelfs geen F maar vandaag maar E.
Blog plaatsen lukt dus niet vandaag.
De info is dus oud nieuws ☹️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

In 2015 'langs oude wegen' naar Santiago de Compostella gefietst, nu opnieuw richting Santiago, maar via de Jacobsweg.

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 43828

Voorgaande reizen:

06 September 2017 - 21 Oktober 2017

De Jacobsroute naar Santiago

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: