Nog steeds bieten en maisoogst - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu Nog steeds bieten en maisoogst - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu

Nog steeds bieten en maisoogst

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

19 September 2017 | Frankrijk, Compiègne

met een lekkere natte tent vertrokken vanaf de camping de Vivier aux Carper in Seraucourt Le Grand.
Of er ook een petit is weet ik niet.
De camping is wel een aanrader, ligt mooi en alle voorzieningen aanwezig. Ook ingesteld op trekkers op de fiets.
Volgde ik gisteren de Schelde, het canal de st Quentin en de Somme, vandaag zijn het nog een stukje van de Somme, de Verse en later de Oise en het canal wat er naast loopt. Helaas niet langs de jaagpaden, die zijn hier niet aanwezig.
De eerste 20 km flinke wind schuin van voren, en ik heb van Jaap geleerd dat als de boomtoppen zwaaien je van windkracht 4 uit kan gaan. Was best weer buffelen dus.
De wegen zijn glooiend en er werd druk geoogst, suikerbieten en mais.
De dorpjes worden steeds stiller en er zijn amper nog voorzieningen. Dus was ik weer op een bushokje aangewezen. Toen op naar Noyon, met een kathedraal waarin Karel de grote tot koning werd gekroond en die al sinds de 6 eeuw een bisschopszetel heeft.
Prachtige kathedraal die je al van verre boven alles uit ziet steken. Veel vernield tijdens de Franse revolutie dus een sobere kerk.
Na Noyon gaat de weg door een groot bos en ben ik nog een oud klooster gepasseerd, Ourscamp, waarvan de oorsprong al in de 7e eeuw ligt.
De laatste 6 km tot Compiègne fiets je wel over een fietspad langs een kanaal, maar niet echt mooi vanwege industrie gebied.
Bij de VVV een code gehaald voor toegang in de pelgrimsgite.
Ik ben de enige vanavond.
De tent kan hier mooi drogen.
Morgen op naar de wat pittiger heuvels. Het beloofd een mooie dag te worden qua weer.

  • 19 September 2017 - 19:38

    Aukje Hekman:

    Toch schiet je mooi op! Nog last van je knie? Bedankt voor je mooi verhalen, ik zie het gewoon boor me! Geniet verder en succes!!

  • 19 September 2017 - 19:49

    Anja Van Dijken:

    Knie is helemaal oké
    Hoef ik niet eens voor naar Lourdes

  • 19 September 2017 - 20:35

    Gea Van Dijken:

    b
    Ben aan achterstallig leeswerk begonnen om te zien waar je allemaal langs bent gekomen.
    Geniet van je rustige plekje en morgen succes met de heuvels. Fijn dat de korte broek aankan. Werd tijd vind je niet?




  • 19 September 2017 - 21:38

    Carlijn:

    Hoi Anja,

    Ik ben weer helemaal bijgelezen!
    Mooie verhalen schrijf je. Ik zie je zo voorbij fietsen... :)
    Veel plezier tijdens de volgende kilometers...

    Groetjes, Carlijn (en ook van Renko en de kids)

Tags: Noyon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

In 2015 'langs oude wegen' naar Santiago de Compostella gefietst, nu opnieuw richting Santiago, maar via de Jacobsweg.

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 43817

Voorgaande reizen:

06 September 2017 - 21 Oktober 2017

De Jacobsroute naar Santiago

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: