Nat. - Reisverslag uit Ligny-le-Châtel, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu Nat. - Reisverslag uit Ligny-le-Châtel, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu

Nat.

Blijf op de hoogte en volg Anja

25 April 2015 | Frankrijk, Ligny-le-Châtel

Een ander woord kan ik niet bedenken voor vandaag. De hele dag hing het tussen miezeren en regen in. Met ongeveer 1 uur droog en wat zon. Omdat ik eigenwijs was en eens wilde zien hoe lang mijn Rab jasje me droog zou houden moest ik het bekopen met een nat boven lijf. dat groen blauwe jasje is geweldig, heel blij mee, wind dicht en ademend maar meer dan waterafstotend is hij niet. Hij was wel zo weer droog tijdens mijn eet pauze in het bushokje. Ik zie nooit kinderen maar er staan overal bushokjes met een bankje voor de school bus. ideaal dus met dit weer.
onderweg weer veel oude Romaanse kerkjes gezien en 1 in vakwerkstijl. heel bijzonder.
Verder kan ik weinig positiefs over de tocht schrijven. Had Auxerre willen halen maar het begon rond 4 uur zo te hozen dat ik niet verder door durfde te fietsen. er zitten ook nog heuvels aan te komen.
gestrand in Ligny Le Chatel. waar ik als een verzopen kat geprobeerd heb een gite te vinden omdat het hotel me te duur (70) was. Dat is ook een nadeel van alleen reizen. hotelkamers zijn veel duurder.
niemand in dit stadje snapte wat ik zocht en toen ben ik een beetje wanhopig naar de camping gefietst. Deze was eigenlijk nog gesloten maar mijn reddende engel Nicolas had zo'n medelijden met me dat ik in een warme receptie mijn matje mag uit rollen. Kan alleen nog niet douchen. Ik ben zo blij met dit plekje. is ook gratis dus ik heb maar een doos ijs voor hem en zoontje gehaald.
Morgen op naar Vezelay hoop dat de nonnen een plek voor me hebben.

  • 25 April 2015 - 20:24

    Margo Jonker:

    Dag Anja, wat een nattige dag - net als hier dus. Wat fijn om te horen dat je toch een droog plekje voor de nacht hebt.
    Wij gaan hier op naar morgen ochtend. Nelleke heeft een kinderdienst over David en Goliath. Hoe het kleine zich verhoudt tot het grote. Zoals, in mijn beleving, jij als een klein wezentje, zich langzaam beweegt over een grote kaart, door de grote wereld.
    Dat er een psalm van David met je mee zal gaan - 'Heer, die mij ziet ...'

    Hartelijke groeten, Margo

  • 25 April 2015 - 21:39

    Tanja:

    Anja, wat kan je, als je goed nat bent, het kleine waarderen hè. Een droog plekje, een warme slaapzak. Heerlijk!
    Zet em op bij de heuvels die er dus aan gaan komen!

  • 25 April 2015 - 21:39

    Anja Van Dijken:

    Wat een mooie vergelijking Marco.
    en vanmiddag ook al zo'n mooi gedicht van mijn zus Mieke als reactie op het vorige stukje.

  • 25 April 2015 - 21:40

    Anja Van Dijken:

    Marco is natuurlijk Margo.

  • 25 April 2015 - 23:02

    Gerdi:

    Ha zusje,wat ben je al lekker opgeschoten en na zo,n warm plekje voor de nacht lukt het morgen vast wel om Auxerre te halen,die paar heuveltjes doe je makkelijk met die opgewarmde spieren!
    Ook hier regenachtig maar morgen wordt het erger,hopelijk bij jou net andersom.
    Omdat het bijna Koningsdag is hebben we alvast een heerlijke oranje tompouce bij de koffie genomen,heerlijk

  • 25 April 2015 - 23:18

    Margreet Ezinga:

    Wat een stoere doorzetter , eh doortrapper ben jij zeg. Complimenten.

  • 25 April 2015 - 23:39

    Giny:

    Fijn zo'n vriendelijke campingbaas. Zo hebben wij eens in Italie op een dichte camping gestaan met ons tentje. Gekookt in de toiletruimte, toen het plenste. Ideaal. Morgen hopelijk beter weer en een fijn bed bij de nonnen.

  • 26 April 2015 - 08:52

    Leontine:

    Ik leef helemaal met je mee. Elke keer als ik een verslag zie verschijnen op mijn mobiel van jou ga ik het snel lezen. Fietsen is natuurlijk fantastisch, maar fietsen in de regen is behoorlijk naar. En dan niet weten waar je gaat slapen s nachts. ik zat te denken aan hoe wij dat doen op vakantie, pluizen in boekjes en op internet op zoek naar een leuke camping.. maar ja. Jouw actie radius met fiets en nat en moe en heuvels is natuurlijk dan een stuk kleiner. met andere woorden: je bent een held! Je bent ook al zo ver vind ik.
    Koningsspelen hebben we zonovergoten gevierd met de kinderen. Ik ben verbrand. Koningsdag wordt nat en koud. Jort verheugd zich niet zo heel erg op de sponzen op de pretmarkt. haha.
    Hou je haaks.

  • 26 April 2015 - 09:16

    Kitty:

    Ik vind je een kanjer. Fijn dat je dan toch mensen tegenkomt die je een droog plekje geven. Sterkte met je tocht naar Vezelay. Hopen op mooi weer voor je!

  • 26 April 2015 - 10:15

    Petra:

    Anja ik vind het super leuk om je op deze reis te volgen. Ik heb respect voor je dat je deze reis in je eentje onderneemt. goeie reis toegewenst.

  • 26 April 2015 - 10:35

    Raymond:

    Ha Anja,
    Je bent inmiddels een aardig stukje op weg. Morgen wellicht in Vezelay, eén stadje dat je ongetwijfeld zal bekoren. In het centrum is een prachtige oude refugio. Ik hoop voor je dat de regen ophoudt. Zelf ben ik in de afgelopen week met de 'Zonnebloem' mee geweest. Erg leuk.
    Groeten en hou je taai.
    Raymond

  • 26 April 2015 - 13:32

    Bertha:

    Hallo zus,

    Vanmorgen hebben we ook behoorlijk veel regen gehad, maar het is nu weer droog.
    Gisteren had jij ook een dag met veel regen las ik.
    Gelukkig heeft jou reddende engel je een warm plekje bezorgd.

    Gisteren vierde Nienke haar 10e verjaardag.
    Vanavond komen Gijs, Merijn en Sebastian hier logeren.
    Ze blijven volgens mij tot vrijdag.
    Paul en Aleth willen de hal, trap en overloop schilderen en dan kunnen ze de kids er beter niet bij hebben.
    Zus ik wens je maar weer heel veel fietst plezier.

    Liefs Bertha

  • 26 April 2015 - 14:18

    Marjan Splinter:

    Ha Anja,

    Hoe sterk is de eenzame fietser, die kromgebogen over het stuur tegen de wind, zichzelf een weg baant...... Het weer zit je niet mee, da's balen. Maar ja, het leidt ook tot leuke ontmoetingen en hartelijkheid van onbekenden, hoe mooi is dat!?
    Ik kijk altijd uit naar je reisverslagen en geniet van je verhalen.
    Zet 'm op!

    Hartelijke groet van Marjan

  • 27 April 2015 - 09:58

    Mariet:

    Hoi Anja,

    Hopelijk goed geslapen. Wat een moeite, als verzopen katje, om een slaapplaats te vinden. Sterkte met die heuvels vandaag en hopelijk bij de zusters, brood, bad en bed. Koningsdag met zon in Egmond aan Zee. Hou je stuur recht. Hartelijke groeten van Freek en Mariet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

In 2015 'langs oude wegen' naar Santiago de Compostella gefietst, nu opnieuw richting Santiago, maar via de Jacobsweg.

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 628
Totaal aantal bezoekers 43932

Voorgaande reizen:

06 September 2017 - 21 Oktober 2017

De Jacobsroute naar Santiago

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: