Slow..... - Reisverslag uit Augy-sur-Aubois, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu Slow..... - Reisverslag uit Augy-sur-Aubois, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu

Slow.....

Blijf op de hoogte en volg Anja

30 April 2015 | Frankrijk, Augy-sur-Aubois

Vandaag in Slowmotion 45 km verder op geraakt.
maar eerst nog even Bernadette. Het klooster waar ik in een gast verblijf mocht logeren heeft ook een kapel. Daar ben ik van morgen even geweest. weer een bus lading Japanners. Vroeg me af wat die daar toch deden. Blijkt dat het lichaam vaan Bernadette (die van Lourdes) daar gebalsemd in een doorzichtige kist in de kapel ligt. Beetje luguber die Katholieke.......... De zusters van het klooster doen iets met barmhartigheid in de gehele wereld ook in Japan.
ik vond Bernadette nogal plasticachtig eruit zien. Beetje als wit pvc buis.
Daarna Nevers uitgefietst. Stuk langs een jaagpad van een canal met los grind en tegenwind. Niet vooruit te komen. Zongen de banden vorige week op het gladde asfalt het leek nu alsof ik door dikke.........ging.
In een dorpje langs een verlopen circus Boltini gefietst, wist niet dat ze nog bestonden. Treurige lama's en geiten en ganzen in een hokje.
Daarna met een aquaduct de Loire overgestoken. Zie filmpje Facebook.
Onderweg koekoeks genoeg. Claudia is onze er al weer?
Verder buizerds en bruine roofvogels, valken of sperwers geen idee. En weer een overstekend hert.
omdat ik tijd genoeg had wilde ik nog een oud landhuis bezichtigen, moet helaas morgen terug komen. pas per 1 mei open.
Toen via landweggetjes naar Nos Repos in Augy sur Aubois. Er zijn hier nog 4 andere pelgrims 3 wandelaars en 1 fietser. Deze fietser Jan heeft heeft heel veel de zelfde foto's gemaakt, zelfs van dat rare bed. Hij fietst voor Kika en doet het allemaal veel sneller.
Heerlijk gegeten, ik zal eerlijk opbiechten dat ik behalve 4 eieren en 2 pannetjes havermout pap nog niet gekookt heb. Neem van die heerlijke fromage blanc met muesli en een stok brood met kaas en sla is ook goed.
Het regent nu en ik bekijk morgen wat ik verder doe. In het slechtste geval blijf ik nog een nacht.

  • 30 April 2015 - 21:29

    Giny:

    Wat zie je veel onderweg! Dat is het voordeel van fietsen. De meeste Nederlanders racen dit allemaal voorbij op weg naar het zuiden. Dus niks mis met slow motion.
    Ik ben bang dat je het morgen niet treft met het weer, zag allemaal wolken boven Midden-Frankrijk in het weerbericht. Na regen komt zonneschijn zullen we maar zeggen. Dat hopen we hier ook. Vandaag flinke buien.

  • 30 April 2015 - 22:12

    Gerdi:

    Tweede boekje is dus begonnen en heb je er al een derde opzitten moet je maar bedenken!
    Dus wat ben ik al opgeschoten en ver eigenlijk,knap hoor we vinden je een kanjer.
    Leuk die ontmoetingen onderweg want behalve de stilte zoeken is het ontmoeten toch ook belangrijk op je tocht.
    Eindelijk mei morgen en is de winter voorbij maar met nog een flink staartje hier,hagel,windstoten en onweer wisselden elkaar af.
    Goed dat de Koningsdag al is gevierd,ze zitten nu lekker op Bonaire zag ik op het journaal!
    Hopelijk tref je het morgen nog een beetje maar tot zondag klinkt het nog nattig☔️

  • 01 Mei 2015 - 10:01

    Claudia:

    Hoi Anja, ik heb de koekoek hier nog niet gehoord. Gisteren zat er wel een merel in mijn vensterbank te zingen. De karrekieten en rietgorsen zitten weer in het riet, de zwanen in het park hebben al jongen en de canadeze ganzen hebben de strijd met de zwaan opnieuw verloren.. kortom alles is als vanouds en waarschijnlijk is de koekoek nog onderweg. Hopelijk valt het mee met het weer de rest van deze week. Veel plezier verder! Groetjes

  • 01 Mei 2015 - 12:19

    Gea:

    hallo Anja,
    Na een week afwezigheid jouw verhalen weer gelezen.Ook wij vinden het knap dat je al zo ver bent gekomen. Jammer dat het weer niet meewerkt. maar misschien geniet je dan des te meer van de speciale momenten zoals het zingen in het klooster etc.Fijn dat je soms dezelfde mensen tegenkomt, geeft denk ik, een beetje thuisgevoel.
    Wij hebben het erg leuk gehad in Spanje alleen ook daar was het weer niet goed.Naast Madrid naar Avila en Segovia geweest en vooral die laatste plaats is heel bijzonder( alleen eerst stromende regen!).
    En... Krista elke dag gezien ,veel samen opgetrokken , gegeten etc.Heel fijn.
    Zus hopelijk veel genieten en wat minder afzien straks.

    liefs Gé en Gea

  • 01 Mei 2015 - 12:53

    Bob:

    Ik hoop dat je banden gauw weer zingen. ..........:-) en dat de wind weer in je rug is....... zetmop

  • 01 Mei 2015 - 13:53

    Rita:

    Lieve Anja,
    Petje af , dat je al zo ver bent
    Naar Hans Robert is het 800 km en dat vind ik al ver.
    Dus , dit is helemaal super!!!!!!!
    Ik geniet van je verhalen, net of je er een beetje bij bent.
    Verrassend ook al die bijzondere ontmoetingen onderweg.
    Dat zijn inderdaad dagen met een gouden randje.
    Voor jou hoop ik , dat het zonnetje zich nu laat zien in "la douce France ".
    Groetjes Rita.

  • 01 Mei 2015 - 14:56

    Bertha:

    Hallo zus,

    Ik heb net jouw laatste twee verhalen gelezen.
    Wat geeft dat een fijn gevoel, dat je al weer met het tweede boekje bezig bent.
    Toch fijn dat je steeds wel iemand ontmoet waar je even een babbeltje mee kunt maken.
    Het zonnetje schijnt nu even, maar het is hier nog steeds erg koud.

    Gisteravond tegen half zeven is Paul weer met de kids naar huis gegaan.
    Het was reuze gezellig, maar ook best druk.
    Je moet toch steeds wat bedenken om iets leuks met hun te doen.
    Ze trekken anders veel met Stefan en Nienke op, maar die hadden nog geen vakantie.
    Zus veel zon en veel fiets plezier.

    Liefs Wim en Bertha

  • 01 Mei 2015 - 20:05

    Maarten:

    Ha Anja,
    Wat ben je goed bezig zeg.
    Hartstikke leuk om je verslagen te lezen.
    Hou vol en blijf genieten.
    Maarten

  • 01 Mei 2015 - 20:07

    Peter Wierenga:

    Dag Anja,

    Via via werd ik een beetje op de hoogte gehouden van je reis. Het lijkt me echt een geweldige ervaring en ik hoop dat je ondanks de wat koude dagen ook veel mooie momenten beleeft. Nu is het in Nederland voorzichtig aan alweer wat mooier weer geworden, dus dat zal ook in Frankrijk steeds beter worden hoop ik. Veel success, mooie momenten en mooie kilometers gewenst!

  • 01 Mei 2015 - 20:33

    Mieke Hendriks:

    Hoi zusje,
    we gaan morgen naar W wijk voor ruim 3 weken.
    Geen Wifi, hopen via j op de hoogte te blijven.
    Wat fijn dat je het zo naar de zin hebt.
    Heel veel liefs van Folke en Mieke

  • 01 Mei 2015 - 20:48

    Jan Van Soest:

    Hoi Anja, de bruine roofvogels kunnen zwarte/rode wouwen zijn. Ter grote van een buizerd maar geen gekraagde (half ronde) staart maar een gevorkte (omgekeerd dakje) aan het eind van de staart.
    We genieten van je verslagen. Rustig doorfietsen dan kom je er wel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

In 2015 'langs oude wegen' naar Santiago de Compostella gefietst, nu opnieuw richting Santiago, maar via de Jacobsweg.

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 43982

Voorgaande reizen:

06 September 2017 - 21 Oktober 2017

De Jacobsroute naar Santiago

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: