kilometers maken - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Anja Dijken - WaarBenJij.nu kilometers maken - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Anja Dijken - WaarBenJij.nu

kilometers maken

Blijf op de hoogte en volg Anja

25 Mei 2015 | Spanje, Carrión de los Condes

Gisteren niet geheel de route gevolgd die Sweerman voor schrijft. De dag begon weer eens met regen. en Vlgs de weer app zou het tussen 9 en 11 droog zijn tussen St Domingo en Belorado. in Burgos viel sowieso geen regen. Dus met buskruit vooruit met die fiets. Eerste lusjes wel gedaan. reed weer alleen over een net geasfalteerde weg met een snelweg er naast. in 30 km 9 auto's geteld. Was fris rond de 13 graden en met dreigende luchten en wind in de rug ging het prima.
Bij Belorado kwam ik mijn Hoornse dames op de elektrische fiets weer tegen. Ook zij namen niet de voor geschreven weg. De N weg was qua drukte goed te doen en zo kon ik 15 km minder weg trappen maar moest wel een hogere pas nemen. De Puerto de la Pedraja. Dit om over de Montes de Oca te komen. viel weer mee de 6 pr stijgen tot 1130 m. En daarna was het met gemiddeld 30 km per uur afdalen naar Burgos. Heb met de dames nog koffie gedronken bij hun mannen die volgen met de camper. Geen idee of ik ze weer zou zien.
In Burgos wachten tot Toeristen buro open was en daar trof ik voor de derde dag een dame uit Limburg. Ik tref haar steeds op terras terwijl ze wacht tot haar man met de bus terug gaat om de camper op te halen.Heel omslachtig allemaal.
Terwijl ik later door een inwoner van Burgos geholpen word om de albergue te vinden staat Sergio ineens voor mijn neus. Hem heb ik 2 dagen ervoor in de hostel gezien en in st Domingo zat hij naast mij bij de mis. Samen In gecheckt in de albergue.....24 pers kamer met stapwrl bedden. Bloedheet want iedereen heeft de verwarming aan om kleren te drogen. nu waren Brazilianen, Japanners, koreanen mijn kamer genoten.
Samen met Sergio de kathedraal bekeken. Eigenlijk waren we na 2 uur nog niet klaar maar werden we eruit gezet.
Samen met nog een oudere Nederlandse man gegeten.ook hijfietst maar heeft veel te veel bagage bij zich.
Vannacht was natuurlijk een drama. 5 soorten snurkens om mij heen dus slecht geslapen.
Om 8 uur moesten we vanmorgen echt uit het hostel zijn.
eerst ontbijten in een bar en toen de voorgeschreven route genomen. wind gunstig dus km maken.....95 naar Carrion.
Nu weer een klooster met 1 pers kamer. even bij slapen.
Het schijnt nog 2 dagen gunstige wind te zijn dus ik trek nog even door. heb ook weinig rust....Wil naar huis.

  • 25 Mei 2015 - 19:56

    Giny:

    Ja, onze ervaring met de camper is dat je een rondje moet wandelen of fietsen in plaats van etappes. Hoewel, we hebben het Noaberpad wel zo gedaan. Of met openbaar vervoer terug naar de camper of eerst de fietsen naar het eindpunt brengen. Een heel gedoe.
    Dat slapen op zalen lijkt me hopeloos. Middagdutje onderweg lukt ook niet bij 13 graden. Ik had veel warmer weer verwacht, maar je zit natuurlijk in de bergen.
    Ben wel benieuwd wat voor jou de belangrijkste reden is om naar huis te willen. Probeer toch maar de rust te bewaren. Je doet dit maar 1 keer.
    Blijf genieten!

  • 25 Mei 2015 - 20:44

    Gerdi:

    Hier je fietsende zus,misschien heb je m,n lange mail al gelezen en gezien dat we een bedje voor je hebben!
    Gelukkig slaap je echter deze nacht weer lekker alleen en kun je even op verhaal komen.
    Leuk dat je nu andere pelgrims tegenkomt en sommigen meerdere keren,geeft toch stukje verbondenheid.
    Moet je door de Picos heen of kun je de kustweg daar nemen,anders is het nog een hele klim!
    Heb even je route kaartje bekeken en wat schiet je al op terwijl het nog steeds mei is.
    Heb je de hele mnd juni om te gebruiken want al naar huis gaan zou jammer zijn,daar is het de volgende dag alweer het zelfde en geeft dan zo,n kater na zo'n bijzondere trektocht

  • 25 Mei 2015 - 21:55

    Tineke En Albert:

    Wij zitten op de camping en hebben heel slecht Wifi ontvangst. Af en toe naar de toiletten om jou blog te laden en dan in de verwarmde caravan jou belevenissen te lezen. Het is vandaag hier ook koud. Tineke heeft gelukkig maar 1 snurker bij zich, even porren en het probleem is weer 5 min. opgelost. Sergio is dat een Spanjaard? Is er een kleine kans dat deze Sergio onze zwager wordt? Zo te lezen krijg je al een beetje heimwee. Nog even volhouden en bij de finish niet hals over de kop naar huis. Je krijgt misschien geen tweede kans om even na te genieten.
    P.s. Wij hadden toch wel een heel andere voorstelling van Noord Spanje gemaakt.

  • 26 Mei 2015 - 12:00

    Gea:

    Hoi Anja,
    Het wordt saai maar ik vind het ook zonde als je te snel wilt gaan.Dit doe je toch echt nooit meer.
    neem de tijd straks in Leon of waar ook.Thuis loopt niet weg, is er de rest van je leven nog. Kan me wel voorstellen dat je naar huis verlangt. Maar gelukkig nemen je contacten toe, alleen dat slapen! Ellende af en toe dus.Hou je taai en leef.
    kiefs Gea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

In 2015 'langs oude wegen' naar Santiago de Compostella gefietst, nu opnieuw richting Santiago, maar via de Jacobsweg.

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 43986

Voorgaande reizen:

06 September 2017 - 21 Oktober 2017

De Jacobsroute naar Santiago

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: