De kop is eraf - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Anja Dijken - WaarBenJij.nu De kop is eraf - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Anja Dijken - WaarBenJij.nu

De kop is eraf

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

06 September 2017 | Nederland, Leiden

Met lichte regen, in goed gezelschap van Gerdi uit Grou vertrokken. De wind was ons meestal gunstig gezind.
Bij Hindeloopen de bordjes met 'weg afgesloten vanaf 4 september' genegeerd..... met als gevolg dat we over gloednieuw asfalt mochten fietsen van de wegwerkers uit Staphorst.
Of we over mul zand moesten fietsen, en ook forse tegenwind.
Soms maak je dus verkeerde keuzes.
Op het nippertje de boot gehaald, de bemanning was erg geïrriteerd, zeker toen we ook nog brood uit de tas wilden halen. Dat was niet de bedoeling, er moest aan boord wat geconsumeerd worden. Gelukkig zijn wij eigenwijs....
In Hoorn bij een leuk adres via vrienden op de fiets overnacht.
Vanmorgen regen, voorspellingen dubieus en windkracht 4 tot 5, een goed begin.
Maar uiteindelijk vielen er 3 druppen en waren we natter van de regenkleding zelf.
Pas bij de oversteek met de pont over het Noordzee kanaal kwam het met bakken uit de lucht. Gelukkig bestaan er bushokjes en friettenten.
In Haarlem de trein gepakt naar Leiden, vanwege licht ongemak aan de knie, tips van neef Laurens ter harte genomen. Rust, stretchen, en voltarenzalf erop. Ook het zadel een klein stukje laten zakken, maar ben er niet gerust op.
Mijn 2 e overnachting is bij zus Gea, beetje rusten en morgen verder kijken.
E

• 06 September 2017 - 21:11

Harrie Bols :

Dat is direct een pittige start Anja! Echt geen goed septemberweer nu. Nu uitrusten Anja! Pelgrims nemen hun tijd. Harrie

• 06 September 2017 - 22:09

Colette:

Oei, niet leuk een zere knie. Hopelijk trekt het snel bij. Wij duimen voor je èn voor beter weer.
    Liefs R&C

• 07 September 2017 - 15:08

Gerdi:

Donderdagmiddag, ik ben weer thuis nadat we zusje Anja vanuit Leiden hebben uitgezwaaid.
    Ze mag alleen verder en nu maar hopen dat de pijnlijke knie reageert op de voltarengel.
    Geniet ervan, vandaag gelukkig droog en zonnetje!
    Liefs, zus Gerdi