afstekertjes - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Anja Dijken - WaarBenJij.nu afstekertjes - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Anja Dijken - WaarBenJij.nu

afstekertjes

Blijf op de hoogte en volg Anja

23 Mei 2015 | Spanje, Santo Domingo de la Calzada

Ondanks de 8 persoonskamer goed geslapen. werd om 7 uur wakker van het gerommel om mij heen en toen was het grootste deel al vertrokken.
zat ook alleen aan het ontbijt.... en om 10 over 8 op de fiets. Zo werkt dat in de herbergen.
In Logrono vreselijk fout gereden, had het boekje iets anders geïntepreteerd. Daarna nogmaals de weg kwijt, de weg was geheel anders dan in het boekje stond. En als je hier ook maar een voet aan de grond zet dan komen ze je van alle kanten helpen. Maak maar eens duidelijk dat ik een andere route heb dan de wandelaars. uiteindelijk mbv een paar MTBers op het goede spoor gezet.
De wind was van 5 naar 3 afgenomen maar wel weer tegen. Ik heb de kaart eens bestudeerd en heb lekker rechtdoor de N 120 genomen. Niks geen ommetjes met 7 % of kloosters die toch gesloten zijn. Met mij waren er meer fietsers die dat deden waaronder 2 Nederlandse dames op een elektrische. Daar ben ik nog een stuk mee op gefietst en heb zo 20 km minder gedaan.
Het is onvoorstelbaar maar er wordt met Europees geld snelwegen aangelegd die niet nodig zijn en op de N weg heb ik vandaag in 20 km 2 auto's en 1 tractor geteld.
en die 2 wegen liggen pal naast elkaar.
Het bleef een gure dag en met vals plat en wind tegen zweet ik dan toch lekker.
Om half 3 vond ik het welletjes en ben in St Domingo de la Calzadal mijn warme hap gaan eten en heb een plek bij de zusters Cisterciënzers. een kamer en douche met handdoeken voor mij zelf.
In deze stad staat een kerk met een verhaal. er zitten een levende kop en haan in een hok in de kerk. Google maar eens.
er is zo een mis met een concert er achter aan en daar ga ik maar van genieten. hoop dat het op tijd afgelopen is want ik moet om 22 uur binnen zijn.
De kaart kent ook dit dorp niet....nog 90 tot Burgos. zonder afstekers
Foto kippenhok volgt lukt nu niet.
De kerken zijn hier zo groot en rijk versierd die krijg ik niet op de foto.

  • 23 Mei 2015 - 19:36

    Carla:

    Ha Anja,ben benieuwd of je onder of door Picos gebergte gaat? Als ik de kaart bekijk lijkt het of je er al bijna bent. Wat ga je hard,geweldig
    Hopelijk wordt het weer nog wat beter.
    Groetjes

  • 23 Mei 2015 - 22:02

    Stefan Bolt:

    Hallo,

    Ben bij oma aan het logeren samen met Nienke.
    Ik heb net even met oma gekeken op de kaart wat ben je al ver.
    Wat een pech dat je verkeerd bent gereden.
    Lijkt mij ook leuk voor als ik wat ouder ben.
    Nog veel plezier met fietsen.

    Groetjes Stefan

  • 23 Mei 2015 - 22:57

    Giny Kooi:

    Twee dames op een electrische fiets, op die manier zou het mij misschien ook nog kunnen lukken. Heel wat gemakkelijker dan jij het doet, maar als je het kunt volhouden, is het zweten op een gewone fiets toch mooier.
    Met Europees geld worden op meer plaatsen dingen gedaan die niet echt nodig zijn, helaas. Zo'n rustige N-weg is voor jou natuurlijk wel even lekker om op te schieten. Het eind komt steeds dichterbij. Straks krijg je vleugels, denk ik.
    Succes!

  • 23 Mei 2015 - 23:46

    Jan Hollegien:

    Hey Anja,
    Je gaat als een speer hoor, pas maar op dat je niet zomaar op het plein in Santiago (Sint Jacob) staat en dan denkt, verrek ik ben er al.
    Ik bedoel, probeer nog zoveel mogelijk te genieten van dit laatste, lastige maar ook erg mooie stuk van je tocht.
    De steden Burgos en Leon zijn beslist de moeite van een bezoek waard, let maar eens op het verschil van de kathedralen van beide steden; heel bijzonder!
    Nog zo'n 500 km en je bent er, ik blijf genieten en meeleven door je verhalen.
    Oh ja, neem je tijd voor reflectie, ik weet dat mij dat minder lukte op de tocht en ik had daar nadien toch wel spijt van. Succes en buon camino.
    Juan.

  • 25 Mei 2015 - 17:05

    Hans Dirkes:

    Dag Anja,

    wij hebben jou ontmoet op een terras in Gulpen (Limburg), we hebben je beloofd dat we ze zouden volgen en dat doen we ook trouw en nu lees ik dat je de Pyreneeën al bent gepasseerd.

    Voor ons een voorbeeld, behoor je nu, wat er allemaal verder nog gebeurd, tot de buitencategorie 'kanjers'.
    Petje af, ben heel benieuwd wat het allemaal bij je teweeg heeft gebracht, misschien vernemen we dat nog eens.
    Top!

    hou je taai!
    Marijke en Hans

  • 25 Mei 2015 - 17:43

    Mieke Hendriks:

    Zo zusje, daar ben ik weer eens.
    Folke riep dat hij je over bergen zou helpen met positieve klets maar het is blijkbaar eenmalig.
    Nog een dagje en we gaan naar huis, gewoon mijn eigen computer ipv dit ding.
    Wat leuk dat jij ook zo van oude kerkjes en kloosters houdt. Of houden alle pergrims daar van/
    Ik merk dat je het wel af en toe niet ziet zitten maar dat daar ook zoveelpositieve dingen tegenover staan, ik durf het niet meer te doen maar het lijkt me toch wel heel leuk. Misschien op een electr. fiets met extra extra ondeRsteuning.
    We eten vanavond ons galgenmaal. Een wondere combinatie van blik kippensoep en dan een broodje haRING. dAN WAT FRUIT EN IK HEB NOG WAT RABARBER. oCH, ALS IK LEES WAT ZE JE IN sPANJE VOORZETTEN DAN KLINKT ONS MAAR ZO GEK NOG NIET.
    Merk dat ik in HOOFD letters bezig was. Nog heel fijne windstille dagen toegewenst.
    Knuffel van folke en Mieke

  • 25 Mei 2015 - 18:43

    Raymond En Wil Nagelmaeker:

    Ha Anja,
    Vandaag ook even de tijd genomen om jouw site te bezoeken. Je schiet aardig op hoor. Maar die wind daar kan ik van meepraten. Gelukkig is die nu bij mij gaan liggen. Voor jou hoop ik dat ook het geval is. Wees wel gewaarschuwd met de kathedraal van Burgos. Ik denk dat jij die protserige pracht en praal niet zult kunnen waarderen. Jij bent volgens mij meer een 'Leon' type. Als het je lukt om wakker te blijven moet je in Leon zeker ook even de kathedraal bewonderen als hij 's avonds verlicht is. Ik vond dat indertijd heel indruk wekkend.

    Groeten en fietse.
    Bon Camino.
    Raymond

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

In 2015 'langs oude wegen' naar Santiago de Compostella gefietst, nu opnieuw richting Santiago, maar via de Jacobsweg.

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 43939

Voorgaande reizen:

06 September 2017 - 21 Oktober 2017

De Jacobsroute naar Santiago

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: