St gerlach vervolg. - Reisverslag uit Valkenburg, Nederland van Anja Dijken - WaarBenJij.nu St gerlach vervolg. - Reisverslag uit Valkenburg, Nederland van Anja Dijken - WaarBenJij.nu

St gerlach vervolg.

Blijf op de hoogte en volg Anja

15 April 2015 | Nederland, Valkenburg

Even een tussentijds verslag om wat vragen te beantwoorden.
ik blijf nog 1 of 2 dagen in Zuid Limburg ga zo op zoek naar een camping in de buurt van Mechelen. Daarna ga ik dus niet via de Ardennen maar volg de Vennbahn en pak de route bij bastogne weer op. Zo omzeil ik de moeilijke heuvels.....
Ik vervolg mijn route verder alleen en heb nu zo'n moment dat ik er toch wel tegen op zie.
Ik heb niet in het kasteel gelogeerd maar in de refugio die erbij zit.
op Internet staat een verhaal dat het 5 euro kost en dat je voor 2.50 een maaltijd kan krijgen de keuken van het restaurant. Dit is niet juist. je mag een donatie doen richt bedrag is 10 euto. De vrijwilliger legdeuit dat ze zo geen toeristen belasting hoeven af te dragen aan de gemeente. dat moet wel als ze een vast bedrag af spreken.
ik zit nu op een pleintje in Valkenburg. vind een café heel leuk en dan mag ik gratis op de wifi.
Heb rege lmatig even bereik en krijg daan alle berichtje binnen.
Iedereen bedankt voor de steun en berichtje. ik kan niet iedereen persoonlijk een berichtje terug sturen
het ttypen op de mobiel valt nog niet mee.
Ook het up loaden van de foto's gaat niet vlekkeloos.
vannacht een echt bed gehad maar wel in mijn eigen slaapzak lakenzak en expet opblaaskussen.
Had vooral ruzie met de lakenzak en mummy.
De bedden zijn prima maar ik heb nog geen nacht goed door geslapen. weet niet waar het aan ligt.
Vanmorgen de kerk van St Gerlach bewonderd. erg mooi echt een aanrader als je hier in de buurt bent.
Speciaal voor Anne Zweers een foto van een hedendaags mozaïek. Hierin heeft de kunstenaar Hildegard von Bingen verwerkt omdat zij ook contact had met Gerlachus uit Houthem.
kan even duren voor ik die foto erop heb. verder nog foto's van mijn verblijf en de kerk zelf.
ik heb geen gewijd zand meegenomen dat onder het graf van st gerlach ligt. werd me te zwaar.
ik ga nu mijn tocht vervolgen, geen idee of ik op de volgende locatie wifi heb.
Gr en tot later.

  • 15 April 2015 - 14:50

    Jacq:

    Hoi Anja,
    Inderdaad is de kerk een aanrader. Verstandig dat je geen extra gewicht mee wilt nemen.
    In Mechelen zelf is een camping, niet de kant op van Vijlen.
    In het Pintje kun je lekker eten (met wifi). Maar zelf koken kan natuurlijk ook. In Mechelen zit een Spar.
    Anja even een dagje stil staan ook dat is onderweg zijn.
    Je weet niet half hoeveel mensen er met je mee reizen in gedachten.
    We duimen dat de wind gaat liggen.
    Groet Jacq


  • 15 April 2015 - 15:03

    Riet:

    Ha Anja! Je reist fysiek dan wel alleen verder, maar in gedachten fietsen er heel veel mensen met je mee. Dagelijks denk ik een paar keer aan je 'waar zou ze zijn, hoe gaat het met haar' enz. Geniet van dit avontuur! Het ga je goed en voor de wind! Riet

  • 15 April 2015 - 15:36

    Gerdi:

    Ha zusje,lekker in het zonnetje op dat terras in Valkenburg genietend van de straffe wind om de oren?
    Hier wel tenminste en is buiten zitten heerlijk maar je waait bijna weg.
    We gaan straks naar Isala lezing in theater in Zwolle over hoe voorkom je een hartinfarct!
    Hopelijk vind je gauw je eigen ritme en rust om lekker verder te trappen naar je doel.
    Zo,n eerste gedeelte was fijn met gezelschap maar nu komt je eigen invulling dus lieverd ga met God en hij zal met je zijn!
    Blijf je nog paar dagen in St Gerlach of rij je toch ri D?
    Hen je de muziek gehoord bij de inleiding op het kerkbezoek?
    Was het nog die prachtige mis?
    Dikke kus van ons,P en G

  • 15 April 2015 - 16:00

    Kitty Elbertsen:

    Hey Anja.
    Je hebt het weer wel mee. Vandaag (15 april) hier in Dedemsvaart boven de 20 graden.
    En ik begreep hoe meer naar het zuiden toe hoe warmer het is. Ik hoop dat je kunt genieten van het mooie weer en je omgeving. Ik hoop dat je nog veel van zulke mooie plekken zoals de kerk tegen gaat komen.
    Lieve groet Kitty

  • 15 April 2015 - 17:31

    Marianne Brandsema:

    Vanavond zingen we als koor 'look at the world'. Jij doet het uitgebreid!

  • 15 April 2015 - 19:37

    Alice Kouwen:

    Hey Anja,
    Leuk, dit blog van jou.
    Gek idee dat jij al op de camino bent en dat ik nog gewoon thuis ben.
    Dank voor je tips.
    Wat heerlijk dat je lekker weer hebt en genoten hebt van St Gerlach.
    Ik ben benieuwd of ik daar ook nog kom.
    We gaan het zien.

    Buen Camino!!!

  • 16 April 2015 - 17:47

    Bertha:

    Hallo zusje,

    Het zonnetje schijnt hier weer heerlijk al waait het wel.
    Met heel veel plezier lees ik je blog en zo blijven we op de hoogte met alles wat je doet.
    Ik begrijp dat het best wel even moeilijk voor je is om alleen verder te fietsen.
    Het is echt wel even omschakelen voor je om je eigen ritme weer te vinden.
    Maar dat gaat je zeker lukken hoor zus?
    Geniet maar goed van deze prachtige fietstocht en van alle leuke dingen die je tegen komt.

    Ik heb vanmiddag een nieuwe bril gekocht en over twee weken kan ik hem op halen.

    Liefs en een dikke knuffel van ons.
    Wim en Bertha

  • 16 April 2015 - 19:53

    Woudy Engels:

    Hoi Anja,
    Leuk om je verhalen te lezen! Vanavond heeft Merijn hier gezellig gegeten! De jongens zijn nu aan het trainen, het gewone leventje gaat hierdoor. Geniet van het avondtuur! En weet dat na iede heuvel een afdaling komt:) lieve groet,
    Woudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

In 2015 'langs oude wegen' naar Santiago de Compostella gefietst, nu opnieuw richting Santiago, maar via de Jacobsweg.

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 44002

Voorgaande reizen:

06 September 2017 - 21 Oktober 2017

De Jacobsroute naar Santiago

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: