jeugd herberg in aken - Reisverslag uit Aken, Duitsland van Anja Dijken - WaarBenJij.nu jeugd herberg in aken - Reisverslag uit Aken, Duitsland van Anja Dijken - WaarBenJij.nu

jeugd herberg in aken

Blijf op de hoogte en volg Anja

16 April 2015 | Duitsland, Aken

Ik had vandaag al een heel verslag gemaakt maar doordat de internet verbinding weg viel was alles weer weg.
Gisteren een kort tochtje om proef kamperen in Mechelen. dat heb ik geweten. werd wakker van de kou en ondanks een wollen legging fleece sokken en een warmte folie deken onder mijn super de luxe mat kreeg ik het niet meer warm. Geen idee wat de temperatuur was afgelopen nacht maar voor kamperen nog te koud.
Daarom een jeugdherberg in Aken gezocht. een hele dure en om te internetten moest er weer betaald worden.
ik was hier vroeg en ben de stad in gelopen. En een stempel in mijn Pelgrims paspoort.
af en toe spreken mensen mij aan vanwege de fiets of de schelp. leuke korte ontmoetingen.
Ik heb wel ontdekt dat kaart lezen mij beter ligt dan de route zoeken via de maps in de gps. of hoe dat ook heet. een kaart in je hand kan je draaien, de mobiel op mijn stuur niet. Ik moet dus anders om denken. En raak steeds de weg kwijt omdat ik links ipv rechts ga.
Dat route boekje van Schweerman, deel 1 helpt ook niet echt. mijn km teller zit wat verscholen onder de mobiel en heeft ook maar 1 cijfer achter de komma. bij het boekje moet ik na 150 m rechts. maar wanneer zijn die 150 m voorbij? dat ik geen enkel gevoel voor richting heb helpt ook niet echt.
Alice kijk even goed naar je teller. Hij moet ook terug naar 0 kunnen. Maar dat wil die van mij ook niet. of.......ik weet niet hoe dat moet.
En zo ben ik heel druk met het zoeken van de weg over een stukje van maar 30 km ofzo.
Morgen de Vennbahn opsporen. kan niet goed zien hoe ik daar kom vanuit mijn slaapplaats. Gelukkig raak ik wel steeds handiger met het navigeren op de gps. Ben zo ook bij de Dom terecht gekomen.
En in het ergste geval fiets ik met de mobiel in de hand. Wel een helm op natuurlijk.
Van de fietspaden begrijp ik niets hier. allemaal stoepen waar je over moet rijden.
Ik maak ook maar geen planning meer hoe ver ik morgen kom, als ik op iedere hoek moet stoppen om te kijken waar ik heen moet schiet het niet op.
Het is hier nog steeds goed weer en de voorspellingen voor de komende dagen zijn prima.zelfs de wind mee Jan en Raymond.
laat ik van deze gelegenheid ook gebruik maken om alle jarigen en ex jarigen te feliciteren. Annemarie, Jacqueline, Arnold en morgen Claudia. bij deze d us.
mijn uur internetten is zo voorbij dus ik laat het hierbij.
lieve groeten, Anja

  • 16 April 2015 - 20:31

    Claudia:

    Dankjewel Anja! Ik hoop dat je ondanks alle gezoek en de kou wel van de Dom en het plein eromheen hebt kunnen genieten. Succes met de zoektocht naar de weg! Veel plezier! Groetjes Claudia

  • 16 April 2015 - 20:39

    Giny Kooi:

    Hoi Anja,
    Jammer dat ik niet mee ben. Ik kick op routes zoeken en kaart lezen. Jou gaat dat ook lukken. Je zit nu in de moeilijkste hoek. Toen Leonie naar Parijs fietste, werd het na het landenpunt daar alleen maar gemakkelijker. Je komt zo in een minder dichtbevolkt gebied, dat scheelt enorm. Als de zon schijnt, kun je deze gebruiken om de richting te bepalen. Heb vertrouwen.
    Inderdaad de nachten waren koud. Tip: verwarm een platte steen (even zoeken) op je brandertje en leg deze onderin je slaapzak. Heb ik op Corica geleerd toen we met de tent in de sneeuw stonden.
    Lekker dat je de warmte tegemoet gaat. Zet hem op.

  • 16 April 2015 - 20:52

    Karen:

    Hoi Anja,
    Wat leuk om je reisverslag te lezen, en je bent nog maar net op weg! Heel veel plezier de komende tijd en ik duim voor goed weer en wind mee. groetjes!

  • 16 April 2015 - 21:22

    Josine :

    Het klinkt als een hele ontdekkingsreis en een gaaf avontuur!
    Leuk om te lezen en herkenbare problemen als het gaat om richtingsgevoel en de kaart mee laten draaien Hihi..
    Ik hou je in de gaten:).. Enne je komt er wel! Waar dat ook is, precieze planningen zijn er om gewijzigd te worden!

    Groeten en zet hem op!


  • 16 April 2015 - 21:42

    Marjan Splinter:

    Verstandig Anja om niet meer te plannen, want dan kan het immers ook niet meer fout gaan

  • 16 April 2015 - 22:12

    Hoi Anja:

    Leuk om je berichtjes te lezen. Ik heb zelf altijd veel aan de kaartjes uit de routebeschrijving, daarnaast gebruik ik mijn Gps. Niet de Gsm. Ik ben ook wel eens de weg kwijt, fiets dan m.b.v. De Gps naar het eerst volgende dorpje op de route. Ik vertrek morgen met de trein naar Breda, vanaf daar ga ik met de fiets België in. Succesvol verder met het navigeren. Groet Wijnand

  • 16 April 2015 - 23:05

    Tanja:

    hoi Anja,
    Je moet maar zo denken: oefening baart kunst. Tegen de tijd dat jij halverwege bent is route bepalen een eitje geworden! Vast!
    Succes maar weer met de volgende etappes.

  • 17 April 2015 - 00:20

    Arnold:

    Hoi Anja,
    Bedankt voor de felicitatie!
    Elke dag maar weer afwachten wat je tegen komt.
    Succes met je reis.
    Gr Arnold

  • 17 April 2015 - 08:17

    Jojanneke:

    He Anja,

    Erg leuk om je verhalen te lezen. Navigeren blijft een dingetje, maar je wordt er vast steeds handiger in! Kun je op dat apparaat niet instellen dat ie meedraait met de richting waar je in fietst? Werkt bij de navigatie op mn telefoon wel... zou het al een stuk makkelijker maken. Heel veel succes!

    X Jo &co.

  • 17 April 2015 - 10:55

    Jan Hollegien:

    Hallo Anja,
    Nu het eerste weekje er op zit, ben jij echt in de fietsmodus gekomen. Het wennen is voorbij en je weet inmiddels dat er weinig te plannen valt. Rode draad (de route) in het oog houden en verder goed letten op alles waar je van kan genieten. Je zult zien dat dan al die hobbels (zadel, wind, pech, zoeken, kou) er eigenlijk niet toe doen omdat omgeving, ontmoeting, onderweg zijn en verwondering al je aandacht gaan vragen.
    Ik wens je in ieder geval een geweldig avontuur toe (vanuit mijn luie stoel ;-) en we houden contact.
    Groetjes en fiets ze,
    Jan Hollegien

  • 17 April 2015 - 21:28

    Alice:

    Wat jammer dat je het zo kkkkkoud hebt gehad....:(
    Gelukkig zijn er nog andere mogelijkheden, ook al zijn ze dan wat duur.(der)
    Dank voor de tip over de km. teller!
    Leuk, die ontmoetingen en gesprekjes, dat maakt het nog leuker hè.

    Ik lach me ziek om wat je beschrijft over het zoeken van de route, het navigeren, enz. Ik heb geen GPS, maar ik denk dat ik net zo bezig zal zijn als jij, met het vinden van de juiste route.
    Mijn oriëntatievermogen is gelijk aan een oorwurm....:) Mannen kunnen iets beter navigeren dan vrouwen, komt door hun testosteronproductie. Da's niet eerlijk toch.....

    Hopelijk heb je vandaag weer een mooie/fijne dag gehad.
    hartstikke leuk om je zo te volgen!

  • 22 April 2015 - 17:11

    Bob:

    Anja, je bent een kanjer. Wij genieten hier lekker lui in de stoel of op de bank van jouw mooie reisverslagen en hebben net je stukje in de Finexpres gezien! Qua weer weet ik niet of je beter daar dan hier kunt zijn; we zien dat het voorjaar is, maar qua temperatuur zou je het niet zeggen.
    zet em op en deurgoan.......
    Hartelijke groetjes, Rita&Bob

Tags: dom van aken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

In 2015 'langs oude wegen' naar Santiago de Compostella gefietst, nu opnieuw richting Santiago, maar via de Jacobsweg.

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 43977

Voorgaande reizen:

06 September 2017 - 21 Oktober 2017

De Jacobsroute naar Santiago

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: