bruin, geel, groen. - Reisverslag uit Châlons-en-Champagne, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu bruin, geel, groen. - Reisverslag uit Châlons-en-Champagne, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu

bruin, geel, groen.

Blijf op de hoogte en volg Anja

22 April 2015 | Frankrijk, Châlons-en-Champagne

Misschien krijgen jullie meerdere berichten dat ik wat geplaatst heb. dat komt omdat ik tussen door opsla. De site heeft soms kuren heb ik een prachtig verslag en dan is ineens alles weg.
En vergeef me de tikfouten op zo'n klein scherm is het lastig typen.
Ik zit inmiddels op de camping in Chalons waar wifi 4 euro per uur of 6 euro per dag kost. toevallig zit er een Mac D om de hoek......
Vandaag een prachtige dag. wat zou mijn vader hier van genoten hebben. wijdsheid en velden vol met oa koolzaad. wat heeft dat een vieze lucht. Eindeloze landerijen en golvende wegen met prachtigekleuren groen en geel.
Mijn moeder hield van bos. Daar ben ik eerst een uur door heen gefietst.
Het kraakte naast mij in het bos, vervolgens dacht ik dat er een boom om viel tot er ineens 2 herten op mij af stormden. ik vol in de remmen, 1 hert ook en met een noodsprong weer terug dat bos in. De ander sprong 2 meter voor mij langs. ik weet niet wie er meer schrok.
Ik ben geen bosmens maar vond dit wel bijzonder.
Ook weer prachtige kerken gezien in onooglijke dorpjes. Het alleen fietsen is heerlijk ik kan stoppen wanneer ik wil en eigenlijk denk ik aan niets bijzonders. het jammere van alleen fietsen is dat ik niets kan delen van dit moois.
Ik kan het gewoon niet beschrijven hoe prachtig het hier is. De foto's geven maar een kleine indruk.
Morgen naar Troyes, het weer schijnt wat te verslechteren. Vandaag 31 gr op een bord gezien is soms te warm.
Maar mensen wat is dat lekker fietsen door dit eindeloze land. zelfs de heuvels wennen.
begrijp de schrijver van het boekje niet altijd. soms heeft hij het over 3 km klim van 5 tot 6 procent en dan stelt het niets voor en een volgende blz noemt hij niets en moet ik toch even flink aan de bak.
Alice het traject tussen Varennes en Chalons is heel goed te doen je kan die afsteker met die zandweg met leem en kuilen prima doen als het droog is.
Helaas lukt het niet om foto te plaatsen ik moet contact opnemen met de webmaster omdat de browser iets niet toestaat. Jammer had zo'n mooi landschap en kerk voor jullie.

  • 22 April 2015 - 19:16

    Colette:

    Hoi Anna,

    Zo dat was schrikken vandaag! Bijzondere ervaring met de herten.
    Leuk om al je berichten te lezen.
    Ik vind je zo enorm stoer!
    Lekker slapen straks en goede rit morgen.
    Dikke kus Colette

  • 22 April 2015 - 19:34

    Giny:

    Heerlijk, zo enthousiast je nu bent. Nooit geweten dat koolzaad niet lekker ruikt. Binnenkort eens naar Groningen om te ruiken.
    Je schiet lekker op lijkt me. Geniet verder en deel het met ons ( Mac D is ideaal voor de wifi, zelfs buiten heb je soms al contact).

  • 22 April 2015 - 19:58

    Mac Beth:

    Was je je toch "hert"stikke lam geschrokken

  • 22 April 2015 - 21:26

    Erica:

    Hee Anja,

    Wat klinkt je dag jaloersmakend! Erg leuk om te lezen wat je beleeft. Wat klinkt Noord-Frankrijk mooi, ik zie t voor me als je t beschrijft. En fietsen is zo'n geweldige manier van reizen, hoe t land en t leven aan je voorbijtrekt dat herken ik weer zo. Fiets je ondertussen met of zonder stuurtassen? Ik hoop voor je dat t zuidwaarts en meer richting de meimaand wat meer kamperen wordt. En wat is het bijzonder te lezen dat jij al fietsend nu bijna bij Troyes bent! Bijna niet te geloven en dat doe jij met jouw kracht en ondernemingslust, echt super, enjoy it all!

  • 22 April 2015 - 22:12

    Woudy:

    Hallo Anja,

    Mooi om je verhalen en avonturen te lezen. Knap hoor dat je dit in je eentje doet! Nog geen last zadelpijn? Geniet er van en ik blijf je volgen. liefs Woudy

  • 22 April 2015 - 22:23

    Bertha:

    Hallo zus,

    Wat geniet je toch van deze prachtige fietstocht. Je omschrijft alles zo goed en leuk.
    Best eng dat er op eens twee herten op je af kwamen stormen.
    Gelukkig is alles goed gegaan.
    Je hebt al heel wat kilometers gefietst en heb je nog geen last van je zitvlak!!!
    Slaap je nu al wat beter?

    Liefs Wim en Bertha

  • 22 April 2015 - 23:17

    Gerdi:

    Wat prachtig om zo ineens die herten tegen te komen maar je moet er niet aan denken dat ze tegen je op lopen!
    Ge en Gea vertrekken morgen al naar Spanje moest ik zeggen,ze zwaaien wel even onderweg.
    Dus eindelijk in je tentje en dan ook nog een Mac in de buurt,drukt de kosten van de dure dagen weer een beetje.
    Kook je zelf en is je havermout al op?,heb het vorige week ook gekocht,leek me ineens zo heerlijk en dat was het ook!
    Vandaag hachee gemaakt van jou diepvries runderlappen,En vanmiddag kwamen F en M nog onverwachts langs en zijn blijven eten maar Marokkaans.
    Dus zelfs pap en mama reizen met je mee,wat bijzonder he zo,n tocht waarin zoveel dingen voorbij komen.
    Geniet ook maar een beetje voor mij van die wijdsheid,zelf fiets ik morgen naar Bant in de polder,ook mooi. Lieve gr

  • 22 April 2015 - 23:42

    Jan Willem Tol:

    Mooi hoor Anja en beleef het maar als een road movie. Sfeer, indrukken, herinneringen en verhalen. Groet, JW

  • 23 April 2015 - 00:23

    Alice:

    Joh....wat een avontuur met die herten!!! Spannend zeg. Gelukkig is het goed afgelopen, had zo maar anders kunnen gaan.
    Fijn te lezen dat je zo geniet. Daar ging je ook voor hè....:)
    Jammer dat je de foto's niet geplaatst krijgt, had ze graag willen zien.

    Morgen komt je zoon de sportpas even halen.
    Ik heb vanavond de boel gepakt, best nog veel spullen. Moet alleen nog een fietshelm kopen.
    Ik heb zo'n zin om te gaan.
    Jij bent al best ver, ik ga je niet meer inhalen hoor.
    Fijne dag weer!!!
    Liefs.

  • 23 April 2015 - 14:20

    Jannes Hofsteenge:

    Mooie verhalen tot nu toe! Noord-Frankrijk is best mooi en ik weet dat er ook erg aardige Fransen wonen. Anja, ik merk dat je in een steeds beter ritme van fietsen komt, het zal alleen maar beter gaan.
    Gr. Jannes

Tags: L'Epine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

In 2015 'langs oude wegen' naar Santiago de Compostella gefietst, nu opnieuw richting Santiago, maar via de Jacobsweg.

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 43999

Voorgaande reizen:

06 September 2017 - 21 Oktober 2017

De Jacobsroute naar Santiago

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: