heet - Reisverslag uit Trévien, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu heet - Reisverslag uit Trévien, Frankrijk van Anja Dijken - WaarBenJij.nu

heet

Blijf op de hoogte en volg Anja

11 Mei 2015 | Frankrijk, Trévien

Verschroeiend heet is het hier. Zo fiets ik van de causses , de hoogvlakten, van de Dordogne naar een mediterraanse omgeving. Het landschap veranderd razendsnel terwijl ik echt niet zo hard fiets.
Vanaf Rocamadour gingen de eerste 30 km in 3 uur. Het boekje voorspelde 3 hellingen die er erger uitzagen dan ze waren......ik heb et 5 geteld en sommigen gingen zeer langzaam. een wandelaar kan me bijhouden, nou ja niet berg op natuurlijk.
Vanuit Vers s Martin fietste ik zo even 20 km langs de Vers naar Vers. easy. Daarna kwam een stukje die ik het lastigst vond en waarbij ik in het boek dat niet terug kon vinden. Het was imiddels bloed heet en dan een weg vol kuilen en gaten. Mijn schouders zaten ter hoogte van mijn oren.
In Cahors was geen plek in pelgrims herberg dus naar een jeugd herberg. Hier werken jongeren maar ik ben er nog niet achter of dit een soort leer werk traject is of voor minder gelukkigen. Ze waren alleen maar donker.
Vanmorgen aan het ontbijt een Waalse pelgrim gesproken dwz voor zover mogelijk met zijn Frans en mijn school Frans een beetje morsig type.
Om 9 uur stond ik bij het post kantoor om 7,6 kilo spullen terug te sturen. kost een bom duiten maar het voelt letterlijk en figuurlijk lichter.
Gerdi je hebt gelijk dat voetgangers voor gaan maar ik ben vroeg in het seizoen en ik probeer nu vooruit te reserveren. en in Spanje zijn zoveel herbergen dat moet lukken. heb van meer mensen gehoord dat ik me geen zorgen moet maken. kon uit jouw sms niet duidelijk krijgen waar Christien ergens is. Want tussen Rocamadour en de pyreneeën zit nog een heel stuk. Kan die plaatsen ook niet zo snel vinden.
Jannes is zit inmiddels in de Tarn et Garonne. De Gers??? geen idee. Ik ben al zoveel rivieren en departementen gepasseerd.
Ben nu in Ultreia een pelgrims gite in Moissac. Van Ierse mensen. er is van alles maar geen Nederlanders. geeft niets ik werd welkom geheten door de gastheer als de Mad woman on a bike. leuk contact met 5 Aussies....een familie met een hele knappe leuke charmante man. laat hij nu priester zijn.....ik tref het niet. Allemaal wandelaars dat wel.
De route van vandaag was weer een eitje alleen Cahors uitkomen...dat viel tegen. Onderweg ander soort dorpjes. anders gebouwd met bakstenen en niet van keien. En ze hebben een torentje op hun boerderij. Toen ik bedacht had dat ik toch maar eens een foto moest maken kwamen ze natuurlijk niet meer voor bij.
Ze verbouwen hier gerst en nog een graan maar ik weet niet welke dat is. De bodem is licht geel zoveel kalk zit er in de grond.
Moissac is weer een mooie stad met een prachtige kerk. De St pierre. heel mooi van binnen ook en de 8 nonnen zongen wonder schoon.
De komende dagen wordt het nog heter en daarom doe ik weer een km of 55. Ga naar Lectoure. De herberg is gereserveerd door mijn gastvrouw. Zo doe je dat dus. scheelt gestamel aan de telefoon.
Ik zit inmiddels over de 1500 km en de fiets houdt zich prima af en toe een drupje wax en voor de banden ga je gewoon naar de garage. Daar brengen ze ze beter op spanning dan ik dat kan.
De komende dagen staan Montesquiou, Maubourguet en Lourdes op het programma. En dan de pyreneeën in. Vlgs fietser Jan is dat een prachtige klim en goed te doen na onze oefeningen hier.
Hij stuurt me af en toe wat leuke adresjes toe van herbergen.
laat ze maar komen die pyreneeën. ik zie meer op tegen de hitte.

  • 11 Mei 2015 - 21:53

    Marianne:

    Hè topper, warm hè? En dan ook nog omhoog rijden. Misschien net als Raymond N. altijd doet: om zes uur in de ochtend gaan fietsen en voor het ontbijt alvast een heuveltje bedwingen?:)
    Nu wordt het mooi mooier mooist. De Pyreneeën, prachtig landschap!

  • 11 Mei 2015 - 22:11

    Giny:

    Opruimen is een hype. Jij hebt het dus al gedaan. Ik ben er aan begonnen, maar de keukenverbouwing leidt mn aandacht af. Hier gaat veel naar het Goed en op Marktplaats.
    Je bent wel in totaal ander weer beland. Wat is beter, warm of koud? Ik zou zeggen koud zonder wind en regen. Met warm weer kun je wel gemakkelijker pauzeren lijkt me.
    Ben heel benieuwd naar de Pyreneeën, maar eerst Lourdes. Ik hoop dat het niet al te druk is daar.
    Wat ben je al ver!

  • 11 Mei 2015 - 22:21

    Albert:

    Nou Anja, zonder al die ballast zijn de Pyreneeën straks een makje.

  • 11 Mei 2015 - 23:43

    Gerdi:

    Lieve fietser,net even in Google Maps gekeken waar Causade ligt.
    Precies in een rechte lijn onder Cahors en mogelijk op je route naar de Pyreneeën!
    Ze hebben een huis in LaPastrie maar ze noemt Anthonie Noble Val en dat ligt weer een klein stukje naar het oosten vanaf Causade.
    Ze wonen dicht bij Albi en dat ligt weer aan de Tarn.
    Bel ze anders gewoon,vinden ze leuk!
    Vandaag op klompen naar Amerika geweest,mevr vertelde over haar fietstocht van een jaar door Amerika en onderkant van Canada.Vrouwen van nu.
    Tweedehands fiets daar gekocht en klompen aan,zonder fietsbroek en klein plunjezakje en slaapzak.
    Overal wel een slaapplek,al was het maar op picknickbank of onder afdakje.
    Dus wanhoop maar niet nu je de tent kwijt bent en verlicht verder de Pyreneen kunt doorscheuren.
    Geniet,Gerdi

  • 12 Mei 2015 - 00:02

    Gerdi:

    Nog even naar Google Maps gekeken en zie dat je al voorbij Causade bent,ligt iets naar het oosten van moissac waar je nu zit.
    In nood mag je ze altijd bellen,ze zitten het dichts bij schrijft ze.

  • 12 Mei 2015 - 18:46

    Geertje:

    Anja, het is en blijft een heel avontuur, en wat maak je veel mee, onderweg en hoe je er mee omgaat. Ik lees je verslag dan ook met plezier en zie je daar rond lopen en fietsen. Wij, OkRan, Raymond, Wil, Marlies en ik vertrekken morgenvroeg naar de Alpes"Huez, met een groep van de sportschool, fietsen en lopen, ook een uitdaging. De bergen meemaken doen we dan allemaal........... maar wij, behalve Raymond die terug naar huis fietst van daar, zijn zaterdagavond al weer thuis.
    Anja, Lourdes meemaken is vast ook bijzonder, misschien met gemengde gevoelens, commercie versus religie ,maar een ervaring heb je er dan wel weer bij. En de Pyreneeen komen eraan, dus zorg dat je wat heilig uur meekrijgt.
    Hartelijke groet, ik lees pas weer op zondag hoe en waar je bent.

Tags: Cahors, Moissac

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

In 2015 'langs oude wegen' naar Santiago de Compostella gefietst, nu opnieuw richting Santiago, maar via de Jacobsweg.

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 43967

Voorgaande reizen:

06 September 2017 - 21 Oktober 2017

De Jacobsroute naar Santiago

12 April 2015 - 29 Juni 2015

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: